ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه بروجردی، پورمحمدی و خرازی

طرح نظرات اتمی

در مجلس ختم مادر سلیمانی 
 
 
 
 

حجت الاسلام پور محمدی وزیر دادگستری دولت روحانی نیز که به مجلس ختم مادر سردار سلیمانی رفته بود، از جمله مقاماتی بود که این مجلس ختم را فرصتی یافت برای مصاحبه. او هم درباره دادگستری گفت: من عضوی از قوه قضاییه هستم و با این قوه تعامل بسیار عالی دارم. سعی می‌کنم در دولت یازدهم رابطه دولت با قوه قضاییه را تقویت کنم.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران هم در حاشیه مراسم ختم مادر سردار سلیمانی گفت: آینده در دست مردم سوریه است. آمریکا دو راه بیش‌تر نداشت که یکی حمله نظامی گسترده به سوریه هم‌چون حمله عراق که به علت موقعیت جغرافیایی این کشور و همچنین وجود همسایه‌هایی چون اردن، عراق، ترکیه و رژیم صهیونیستی که هرکدام با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، حمله به سوریه آینده نامعلومی داشت. راه دیگر حمله موشکی به سوریه بود. در این صورت دولت سوریه ساقط نمی‌شود. لذا آمریکا راه عاقلانه را انتخاب کرد. ضمنا از آن جا که ایران قدرت اول در منطقه به حساب می‌آید، نسبت به آینده مذاکرات هسته‌یی کشور با 1+5 خوشبین هستم.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در همین مجلس ختم گفت: اکنون نوبت آمریکاست که به پیمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی بپیوندد. آمریکا دارای بزرگترین زرادخانه سلاح‌های شیمیایی است و بزرگترین تهدید امنیت جهانی است. با تصمیمی که دولت سوریه گرفت، آمریکا و کشورهایی که بر طبل جنگ می‌کوبند، خلع سلاح شده و نتوانستند سیاست گذشته خود را در سوریه ادامه دهند. اکنون هیچ‌گونه زمینه و بهانه‌ای برای تجاوز نظامی به سوریه وجود ندارد.

کمال خرازی وزیر خارجه دولت خاتمی هم که در همین مجلس ختم شرکت کرده بود گفت: سیاست راهبردی رهبری است که در برابر بیگانگان مقاومت می‌کند و هر دولتی که در برابر بیگانگان مقاومت کند، در واقع در جهت اقتدار ملی عمل کرده است.

 

پیک نت  24  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: