ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

27 شهریور  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پایان تفسیرهای دائی جان ناپلئونی

فیلترینگ، دوباره گلوی فیسبوک را گرفت!

 
 
 
 

یک شب رهائی فیسبوک از شر بختیک "فیلترینگ" بحث های زیادی را روی فیسبوک و حتی سایت های خبری داخل کشور و خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی موجب شد.

عده ای فورا دائی جان ناپلئون شدند و توصیه های کارشناسانه را برای پرهیز از فیسبوک بدون استفاده از فیلتر شکن را شروع کردند و برای خود بریدند و دوختند. و شمار بیشتری هم با ابراز شادمانی از این رویداد ابراز امیدواری کردند که حکومت به عقل آمده و دست از سر اینترنت و مردم بردارد. در این میان این شایعه هم شدت گرفت که شماری از مقامات که فیسبوک راه انداخته اند، نقش مهمی در رها کردن گریبان فیسبوک از چنگ فیلترینگ داشته اند.

همه این تفسیرها، با آغاز دوباره فیلترینگ روی فیسبوک نقش برآب شد و خبرگزاری مهر از قول یک مقام مسئول نوشت:

«کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ از شرکت ارتباطات زیرساخت خواسته تا در مورد اختلال بوجود آمده در سامانه فیلترینگ، گزارشی ارائه داده و دلایل فنی آن را اعلام کند. براساس پاسخ شرکت ارتباطات زیرساخت و بررسی های صورت گرفته، مشکل بوجود آمده ارتباطی با شرکت زیرساخت نداشته و مربوط به نقص فنی در سیستم پالایش بوده است.

شبکه اجتماعی فیس بوک برای برقراری ارتباط کاربران از رنج آدرس های جدید اینترنتی - IP آدرس- استفاده کرده است که این IP آدرسها در سیستم پالایش فیلترینگ ما شناسایی نشده بود و باعث شد تا در مدت زمانی کوتاه، سیستم فیلترینگ این IP ها را شناسایی نکرده و آن را آزاد کند.

پیک نت  27  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: