ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 شهریور  1392

infos@pyknet.net

 
 
 
گزارش فیسبوکی ظریف از نیویورک
مراجعه به صندوق رای
پیشنهاد ایران برای سوریه است 
 
 
 
 
سلام دوستان!
روزهای پنجشنبه و جمعه در نیویورک به ملاقات با آقای بان کی مون دبیرکل ملل متحد و آقای یان الیاسون قائم مقام وی، ملاقات با وزیر خارجه اندونزی، ملاقات با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ، دو جلسه جداگانه دو ساعته توجیهی با سردبیران و اعضای هیئت تحریریه مجله تایم و روزنامه نیویورک تایمز، دیدار سه ساعته بسیار شیرین و غرورآفرین با جمعی از فعالان ایرانی موسسات مطالعاتی آمریکا (به ویژه جوانان عزیز نسل دوم و سوم ایرانی) و دیدار و گفتگو با همکاران در نمایندگی گذشت و شب ها هم کماکان به بی خوابی ناشی از اختلاف ساعت.
هر دو شب هم شام کاری در رزیدانس داشتیم. شب اول با جمعی از سفرای تأثیرگذار اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین نزد ملل متحد و شب دوم با گروهی از صاحب نظران برجسته آمریکایی که در طول ده سال گذشته نقش ممتازی در روشنگری و مقابله با جنگ طلبان و تندروها در آمریکا داشته اند.
امروز و فردا هم که اینجا تعطیل است از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب دیدار و گفتگو با اندیشمندان و شخصیت های برجسته سابق سیاسی و فعالین جامعه مدنی در آمریکا و اروپا خواهم داشت که حدود یک ساعت دیگر با صبحانه کاری با آقای خاویر سولانا (سلف خانم اشتون- همآهنگ کننده کنونی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط گروه 1+5 در مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی) آغاز می شود و آخرین آنها شام یکشنبه شب با دوست سی ساله ام آقای کوفی عنان خواهد بود و ملاقات های متعدد در این بین منجمله با اخضر ابراهیمی، چند وزیر خارجه و رییس شورای روابط خارجی.
موضوعات مهم در همه این دیدارها تببین دیدگاه استراتژیک و مذهبی ایران در نفی سلاح های هسته ای و کشتار جمعی، ضرورت شکل دادن به اراده سیاسی در غرب برای حل پرونده هسته ای، اثرات منفی تحریم ها بر معیشت مردم، همزمان با تقویت اراده آنها برای مقاومت در برابر تحمیل و تضییع حقوقشان، راه های پایان دادن به بحران سوریه از طریق مذاکره و مراجعه به صندوق رای، اوضاع خطرناک منطقه، خطر افراط و فرقه گرایی در منطفه و جهان، محکومیت سلاح های شیمیایی و ضرورت خارج کردن سلاح های شیمیایی از دست گروه های تندرو و تکفیری همزمان با امحای سلاح های شیمیایی دولت سوریه، ضرورت فشار بر اسراییل برای خلع سلاح هسته ای و شیمیایی در جهت ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه و آینده افغانستان بعد از 2014 و ... بود.
مجموعا گفتگوهای خوبی بود و امیدوارم نتایج ملموسی برای کشور و مردم داشته باشد. تا دیدار مجازی بعدی خدا نگهدار.
نیویورک- شنبه 6 و سی دقیقه بامداد. 

پیک نت  31  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: