ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نجفی، صالحی امیری و جعفر توفیقی

با سه حکم انتصاب و سرپرسی

کابینه روحانی کامل تر شد! 
 
 
 
 

وبسایت حسن روحانی اعلام کرد:

 

1- رئیس‌جمهور طی حکمی محمدعلی نجفی را به‌عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد. (نجفی با اختلاف یک رای در مجلس نتوانست رای کافی را برای وزارت آموزش و پرورش بدست آورد. بزرگترین تحریک کننده برای کاهش رای "نجفی" حداد عادل بود که تلاش هایش برای ورود به کابینه روحانی شکست خورد و نتوانست وزیر علوم و یا وزیر آموزش و پرورش شود.)

نجفی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته ریاضی آغاز و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد

وی در دولت اول و دوم هاشمی وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت اصلاحات نیز با حکم محمد خاتمی رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. از محمدعلی نجفی به‌عنوان یکی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی نام برده می‌شود. وی عضو منتخب سومین دوره شورای شهر تهران بود.

 

2- همچنین طی حکمی رضا صالحی امیری به سرپرستی وزارت ورزش و امور جوانان منصوب شده است. رضا صالحی امیری اهل بابل است دکترای مدیریت دارد.

وی تاکنون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضویت هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری و عضویت شورای اجتماعی کشور و عضویت شورای اطلاع‌رسانی دولت بوده است.

آخرین مسئولیت وی که معلوم نیست ادامه یابد یا خیر، معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

 

3- در ادامه، امروز (شنبه) طی حکمی از سوی رئیس جمهور دکتر جعفر توفیقی داریان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری شد. دکتر توفیقی دکترای مهندسی شیمی از دانشگاه پلی‌تکنیک بخارست (پایتخت کشور رمانی ۱۳۶۵) را دارد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ رئیس ستاد انتخاباتی عارف بود.  

پیک نت  27 مرداد 1392

 
 

اشتراک گذاری: