ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی هنگام معرفی ظریف در وزارت خارجه

دوران شعر و شعار

در سیاست خارجی گذشت! 
 
 
 
 

رئیس جمهور امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت امور خارجه، از وزارت امورخارجه به عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور یاد کرد و گفت:

انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد 1392 كه پیروز نهایی آن ملت ایران است، پیام روشنی را برای داخل و خارج از کشور داشت و آن پیام برخاسته از وجدان طبیعی مردم و تصمیم‌گیری بدون فشارهای تبلیغاتی و سیاسی است. ملت ایران در انتخابات 24 خرداد به یک تصمیم و اجماع مشخص رسید و ما اگر این صدای ملت را نشنویم شکست می‌خوریم.

در بیان منافع ملی‌ باید با کمال شهامت، دقیق و منطقی حرف بزنیم و با کسی تعارف نداریم. عرصه سیاست خارجی جای شعر و شعار نیست، جای فهم درست مسائل و وقایع جهانی است.

در دولت تدبیر و امید كارشناس سفارشی نداریم و تمام کارشناسان در تبیین نظر کارشناسی، بیان و اظهارنظر آن باید كاملا احساس آزادی کنند و آنچه را که می‌فهمند، بگویند.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه فردی دانشمند، متعهد، توانا و باتجربه فراوان در عرصه دیپلماسی است. همچنان که دكتر علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه سابق شخصیتی فرهیخته، اخلاق مدار و خدوم است.

 این مراسم با حضور جمعی از وزیران سابق وزارت امور خارجه، نمایندگان مجلس، مدیران و كارشناسان وزارت امورخارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

علی اکبر صالحی، نیز بموجب حکمی که روحانی صادر کرد، به ریاست سازمان انرژی اتمی برگمار شد. وی پیشتر نیز این مسئولیت را برعهده داشت. 

پیک نت  27 مرداد 1392

 
 

اشتراک گذاری: