ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ به یک نامه

رویدادهای مصر را

همه سویه ببینیم نه یکجانبه!

 
 
 
 
 

با درود- بر خورد سايت شما به أخبار مصر درست نيست.  در حاليكه جهان به كشتار مخالفين كودتا توسط ارتش مصر معترض است شما بدون اينكه به كشته شدن صدها تن از مردم كه در اين ميان دهها نظامى هم به گفته دولت بوده اند تنها به  اين خبر اكتفا كرده ايد كه درچادرهای مخالفين دولت اسلحه و تیربار کشف شده است.

اوضاع مصر به شدت بحرانی است و در این میان برخورد ارتش به تشنج خواهد افزود و در بلند مدت به سود افراطیون اسلآمی خواهد بود.  اصلآ دخالت ارتش و برکناری زورمندانه و حبس مرسی به سود مردم نبوده حتی اگر به سقوط اخوان المسلمین منجر شده و سکولارها از این بابت فعلا خوشحال شده باشند.  سران ارتشی که ۴۰ در صد کل اقتصاد مصر را در دست  دارند خود بخشی از مشکل هستند و دخالت انها در امور سیاسی و حذف قهر آمیز دولت به سود مردم مصر و به جنبش اصلاح طلبی انها کمک نکرده بلکه نقش مخرب هم دارد . خبر کشف اسلحه و تیر بار در چادرهای متحصنین مرا به یاد اوایل بعد از انقلاب ایران می اندازد که حمله کنندگان به دفاتر  احزاب سیاسی  می گفتند که انجا کلی اسلحه و اسناد جاسوسی وغیره پیدا کرده اند پس اشغال دفاتر و برهم زدن سخنرانی ها  مبارزه با ضد انقلاب و كارى درست است.

پیک نت- خواننده گرامی. اخبار مربوط به درگیری ها و کشته شدگان که در همه رسانه ها هست، آنچه ما منتشر کردیم در ارتباط با خطر جنگ داخلی در مصر بود. ضمنا هر گردی گردو نیست. حوادث حمله به دفاتر احزاب چه ارتباطی به اوضاع امروز در منطقه دارد؟ نگاه کنید به سوریه و نگاه کنید به نقش قطر در کمک های عظیم مالی به ارتش بی وطنی که بنام القاعده تشکیل داده و سرنخش درست قدرت های جهانی است و همین ارتش آن فاجعه را در لیبی و سوریه بوجود آورد که همه میدانیم. جنگ داخلی در مصر و تبدیل این کشور به سوریه دوم، همانطور که ما نیز تاکنون نوشته ایم به معنای نابودی دو قدرت نظامی و دو قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه است و این اگر به تجزیه این دوکشور ختم شود فاجعه کامل تر می شود و این نیست مگر به سود اسرائیل در منطقه. این که محمد مرسی که بود و چه کرد؟ و چه سهمی در فاجعه کنونی دارد قابل تحلیل است اما یکسویه نبینیم. بالاخره همانطور که از قول خبرنگار لوموند دیپلماتیک در همین شماره پیک نت می خوانید، میلیون ها مصری که رقم آن را تا 14 میلیون تخمین می زدند علیه دولت مرسی به خیابان آمدند و او اعلام کرد که یک قدم عقب نشینی نمی کند. او و اخوان المسلمین که معلوم نیست در آینده نزدیک سیل سلاح بدست نرسد، سهمی در دخالت ارتش در حوادث و فاجعه کنونی ندارد؟

 

پیک نت  27 مرداد 1392

 
 

اشتراک گذاری: