ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیــــــر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سئوالات روزنامه جمهوری اسلامی

زمان گرفتن گریبان

آیت الله مصباح یزدی رسیده 
 
 
 
 

با افتادن طشب آیت الله مصباح یزدی از بام انتخابات 92 و رای 4 میلیونی "جلیلی" (با همه حمایت های وی و شبکه سازمانی که تا درون بسیج هم نفوذ کرده) روزنامه جمهوری اسلامی روزگذشته چند پرسش را از وی مطرح کرده است. مصباح یزدی رای به جلیلی را حجت شرعی اعلام کرده بود و در 4 سال پس از کودتای 88، فرماندهان سپاه و بسیج و نیروی انتظامی را هراز چند گاهی خدمت وی می بردند تا رهنمود بگیرند! و حالا معلوم شده با همه بسیج نیرو به سود "جلیلی" این تفکر، یعنی تفکر و اسلامی متحجر آیت الله مصباح یزدی حداکثر پایگاه وی 4 میلیون است. بی شک از بازندگان بزرگ انتخابات 92 یکی هم آیت الله مصباح یزدی است در کنار آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و شیخ محمد یزدی دبیر حکومتی روحانیت حوزه علمیه قم.

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مصباح یزدی از وی پرسیده است:

1- امام خمینی درپیام تاریخی و پر‌نکته حضرت امام خمینی به روحانیت در سوم اسفند ۱۳۶۷ نوشته‌اند: دیروز “حجتیه‌ای‌ها” مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی‌تر از انقلابیون شده‌اند!” پرسش این است که ایشان تا کنون درباره تفسیر و تحلیل این پیام تاریخی چه اقداماتی کرده‌اند و آیا در میان منابع و مواد آموزشی و یا برنامه‌های جنبی مرکز آموزشی ایشان، بخشی هر چند محدود به شناخت ویژگی‌های جریان حجتیه و مبانی فکری و تاریخ عملکرد آن اختصاص یافته است؟

2- آیت‌الله مصباح که کم و بیش شاهد بودیم برای پیروزی یک نامزد (جلیلی) آنگونه وارد میدان شدند و برخی نشریات مربوطه و نیز برخی شاگردان از تقدیم طلاهای یکی از نزدیکان ایشان به ستاد انتخاباتی آن نامزد خبر دادند، چرا حتی یک روز خودشان و فرزندانشان در جبهه حضور نیافتند ؟

3- آیت‌الله مصباح در این سال‌ها سخت بر مطلق بودن اختیارات ولی فقیه و ما فوق قانون بودن وی تاکید کرده و مشروعیت قوانین را نیز برخواسته از تایید ولی فقیه شمرده‌اند و به مخالفان آن تاخته‌اند. این در حالی است که ایشان در مباحث خود در زمان حضرت امام خمینی، در سال‌های ۶۵-۶۶ که در قالب کتاب نیز منتشر شده از جمله در استدلال بر لزوم “نظارت دقیق” بر “اعمال رهبری” و حتی تشکیل “دادگاه خبرگان” برای رسیدگی به کارهایی که به تعبیر ایشان به “زعم فقهای مجلس خبرگان صحیح و مطابق موازین شرعی و معیارهای عقلی نبود” و عزل وی در صورت اثبات عدم شایستگی، می نویسند: “زیرا در اسلام، غیر از معصومین علیهم‌السلام هیچ کس فوق قانون نیست، بلکه همه باید تابع قانون باشند”. و نیز افزوده اند: “چنین نیست که رهبر جامعه اسلامی قدرت مطلق و بی چون و چرا داشته باشد و کسی نتواند وی را مورد پرسش و بازخواست قرار دهد”. (حقوق و سیاست در قرآن، ص ۲۶۲-۲۶۳) خاستگاه تحول و مبنای تبدیل نظر ایشان از آن دیدگاه به نگاه کنونی چیست؟

4- چگونه از سوی برخی حامیان دولت فعلی از جمله جناب ایشان، به نفع یک شخص(احمدی نژاد)، آن همه کرامات غیبی و فضائل معنوی به عنوان پشتوانه مطرح می‌شود، آن وقت در فاصله‌ای اندک این گونه مایه اعلام برائت آشکار و پنهان حامیان دیروز می‌شود؟ چگونه می‌شود آیت‌الله مصباح خبر دهند: وجود مقدس ولی عصر(عج) مشغول دعا برای این فرد بوده است. و نیز تاکید کنند: آیندگان به این نتیجه خواهند رسید که انتخاب وی مشحون کرامات و معجزات بوده است. و آن را نفخه الهی در این زمان و ناشی از یاری عنایات امام زمان(عج) بشمارند، اما اینک این گونه مبغوض گردد؟

 

پیک نت  2  تیــــــــــــر

 
 

اشتراک گذاری: