ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیــــــر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پیام آیت الله راستی کاشانی به حسن روحانی

ستم های گذشته را جبران

و امور را اصلاح کنید! 
 
 
 
 

در میان پیام های روحانیون به حسن روحانی، پیام آیت الله راستی کاشانی معنائی ویژه دارد. آیت الله راستی اولین نماینده آیت الله خمینی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود و او را مشوق انشعاب جناح راست از این سازمان و پیوستن آنها به سپاه پاسداران میدانند. از جمله اعضای رهبری وقت این سازمان که با جناح راست از سازمان جدا شده و به سپاه پیوستند و یا در سپاه ماندند، سردار ذوالقدر است که قائم مقام پیشین سپاه بود و اکنون فرمانده شاخه سپاه در قوه قضائیه، که گفته می شود محاکمات پس از کودتای خرداد 88 را وی رهبری کرد.

نکته دیگری که در باره آیت الله راستی کاشانی دانستنی است اینست که وی در آغاز دومین سال حصر موسوی و کروبی از قم به تهران آمده و با علی خامنه ای ملاقات کرد و از وی خواست به حصر این دو خاتمه داده شود. گفته می شود در این دیدار خامنه ای از راستی کاشانی پرسیده بود: شما تعهد می کنید که آنها اگر از حصر بیرون آمدند اعلامیه نمی دهند و ساکت می مانند؟ راستی کاشانی سکوت کرده و به قم بازگشت.

از راستی کاشانی اکنون بعنوان آیت الله العظمی نام برده می شود. پیام او برای حسن روحانی علاوه بر آن که تقریبا همان مضمونی را دارد که گفته می شود وی در دیدار با خامنه ای مطرح کرده بود، اشاره به پایگاه روحانیت در جامعه ایران دارد که این خود هشداری است به نظامی های سپاه پاسداران.

راستی کاشانی در پیام خود نوشت:

ملت مسلمان ایران به تدبیر و امید و اعتدال و منطق و خرد گرایی رای داد، خواهان عزت و صلح و استقلال و سازندگی و اصلاح خرابی ها و نابسامانی ها شد و این تکلیف و مسئولیت خطیر را بر شانه ی جنابعالی نهاد. در این لحظات، خوشحالی و شادمانی خویش را نسبت به این انتخاب شایسته اعلام، صمیمانه این مسئولیت و اعتقاد عمومی ملت را به جنابعالی تبریک گفته، اهمیت آن را خاطر نشان می سازم. انتظار دارم با تدبیر و درایت و متانت، نسبت به التیام و اصلاح حوادث گذشته و ستم های واقع شده، اقدام نمایید.

تشکر و سپاس خویش را به ملت مسلمان ایران که صاحب اصلی این حماسه بزرگ هستند و به محضر مقام معظم رهبری که با ارشاد و هدایت خود این حماسه سیاسی را رقم زدند و همچنین نسبت به بزرگانی که با صبر و بصیرت در آفرینش این حرکت آگاهانه نقش داشتند، به خصوص حضرات آقای هاشمی رفسنجانی و آقای حاج سید محمد خاتمی دامت تاییداتهما، ابراز می دارم.

تاکید می نمایم که امروز مسئولیت جنابعالی بس مهم و خطیر است و کار وتلاش و جهاد شما مایه آبرو و عزت برای روحانیت و اسلام و مذهب حق شیعه و آسودگی آرامش مردم عزیز خواهد بود.

 

پیک نت  2  تیــــــــــــر

 
 

اشتراک گذاری: