ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیــــــر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

رابطه عجیب

دیه "مرد" و

بیمه شخص ثالث 
 
 
 
 

با درود-  چندین سال است که به بهانه افزایش میزان تورم مبلغ دیه سالیانه مرد و به تبع آن قیمت بیمه نامه های شخص ثالث خودروها افزایش های معنی داری پیدا میکند. به گونه ای که بسیاری از مردم عادی برای خرید بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای خود به مشکل بر خورده اند و برای مثال بیمه شخص ثالث یک پراید حدود 450000 تومان میباشد. پشت پرده این افزایش حق دیه و نرخ بیمه نامه شخص ثالث کیست؟

اعضای شورای کذایی تعیین حق دیه در قوه قضاییه که تعدادی از اعضای دیوان عالی کشور و نیز مدیران سازمان پزشکی قانونی هستند همگی چندین سالست که به صورت غیر قانونی به عضویت هیات مدیره تعدادی از شرکت های بیمه در آمده اند و برای شرکت در یکی دو جلسه این هیات های مدیره در ماه دستمزدهایی در حد بیست میلیون تومان میگیرند.

شرکتهای بیمه از افزایش حق دیه سالیانه سود سرشاری میبرند چون نرخ بیمه نامه های شخص ثالث تابعی از حق دیه مرد مسلمان و نوع خودرو میباشد.

هرچه دیه مرد مسلمان بالاتر برود مجموع دریافتی و سود خالص شرکتهای بیمه از بابت فروش بیمه نامه شخص ثالث بالاتر می رود و بر همین اساس شرکت های بیمه از اعضای شورای فوق الذکر که از خوان نعمت شرکتهای بیمه هم بی بهره نیستند سالانه میخواهد که با افزایش سالیانه دیه مرد مسلمان این سود سالیانه این شرکتها را افزایش دهند و خود نیز با دستمزدهایی که از محل شرکت غیر قانونی خود در جلسات این هیاتهای مدیره میگیرند در این سود سهیم شوند.

 

پیک نت  9  تیــــــــــــر

 
 

اشتراک گذاری: