ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 تیــــــر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

در وزارت کشور

در دیدار با حسن روحانی

روحانیون به حال خود گریستند 
 
 
 
 

مراسم حضور حسن روحانی در جمع روحانیون و علمای فعال در ستادهای انتخاباتی مراکز استان تهران و همچنین ائمه جمعه استان در تالار بزرگ وزارت کشور، عملا تبدیل شد به مجلس روضه و گریه روحانیون به حال خود!

درحالیکه حجت الاسلام اکرمی عضو رهبری جامعه روحانیت مبارز درجمع روحانیون حضور داشت،حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی طی سخنانی از رنج‌ها و مرارت‌های سال‌های گذشته سخن ‌گفت و با گریه اضافه کرد که در این سال‌ها اسلام و مسلمین خوار شدند و دشمن از طریق عمامه به ‌سرهای تندرو دستاوردهای انقلاب را خدشه دار کرد. در این لحظات برخی روحانیون حاضر در مراسم نیز با صدای بلند گریه ‌کردند.

پس از آرام شدن جمع حاضر، حسن روحانی طی سخنانی گفت:

روحانیت یک نهاد مستقل مردمی است و هیچ‌گاه نباید استقلال آن صدمه ببیند؛ اگرچه مردمی بودن و استقلال داشتن به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت نیست. اعتماد اکثریت مردم ایران به این طلبه آن هم در سایه و پرتو حماسه سیاسی سرنوشت‌سازی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود، برای من مایه مباهات و افتخار است، البته از یک سوی دیگر موجب سنگینی بار مسوولیت نیز هست. از این رو از بزرگان، از مراجع و علما و از یکایک روحانیون محترم جهت تحمل این‌بار سنگین امانت استمداد می‌کنم و خود را به دعا، نصیحت و حمایت و حتی نقد دلسوزانه محتاج می‌بینم. البته تخریب سالهای اخیر عمدتا از جانب کسانی بود که گاهی در قرابت با دین و اهل‌بیت و دو آتشه بودند و سنگ دین را به سینه می‌کوبیدند. اصل روحانیت، بزرگان روحانیت و کسانی که در انقلاب نقش اساسی داشتند متاسفانه مورد حملات ناجوانمردانه و تخریب قرار گرفتند، اما مردم در این انتخابات پاسخ دادند و خواستند بگویند ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم و می‌نگریم و آنها را امناء‌الرسول می‌بینیم، در واقع واسطه برای فهم بهتر دین و رسالت پیامبر(ص) و ائمه و اینکه جایگاه روحانیت همواره محفوظ است.

روحانیت زبان مردم و نهاد واسط بین مردم و حکومت است. اعتماد روحانیت و مردم به هم در شرایطی که امروز مردم به تغییر و تحول امید بسته‌اند، مهم است. دولت قوی از یک جامعه قوی برمی‌خیزد. امروز زمینه حل مشارکت مردم فراهم شده است. مردم با امید به آینده در این انتخابات حضور پیدا کردند اما این مشارکت و حضور مردم هنوز در آغاز راه است.

دولت قوی و توانمند به معنی دولت مداخله‌گر و متصدی در همه امور و محدود‌کننده زندگی مردم و مداخله‌کننده در زندگی خصوصی نیست. قدرت دولت در بالا بردن اعتماد جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی است. ارائه خدمات، کم کردن رنج‌ها و مشکلات مردم اعم از مشکلات مادی و معنوی، زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی همه شهروندان در جهت خاص تحول‌خواهانه جامعه و مردم باید باشد. باید با مردم حرف بزنیم و حرف‌های آنها را با روی گشاده بشنویم. مردم ما فهیم، موقع‌شناس و بزرگوار هستند و اگر مطمئن شوند راهی که دولت آغاز کرده راه درستی است، همه مشکلات را تحمل می‌کنند. مردم می‌دانند مشکلات چندین ساله در چند روز و چند ماه حل نمی‌شود. مردم صداقت می‌خواهند. مردم از دولت قول سدید می‌خواهند.

افراط و تندروی همواره به ما ضربه زده است. آنقدر نمونه‌های فراوان در دوران انقلاب و پس از آن در ذهن من است که اگر بگویم صدها مورد اغراق و مبالغه نکرده‌ام. مردم باید احساس امنیت و آرامش کنند، امنیت فکری و سیاسی و اقتصادی داشته باشند و نسبت به شرایط بین‌المللی احساس آرامش و امنیت کنند. من با آگاهی از همه مشکلات در این راه قدم گذاشته‌ام و با وجود مشکلات کم‌نظیر که بعدها در یک بیانی آن را به ملت ایران خواهم گفت، وارد شدم. هیچ دولتی در تاریخ ایران با مشکلاتی که این دولت با آن روبه‌رو است، روبه‌رو نبوده است.

من با دوستانی که نه ادعا و نه مطالبه‌یی دارند، کار بررسی افراد کابینه را آغاز کردم و امیدوارم در مهلت مقرر بتوانم شایسته‌ترین‌ها را بدون در نظر گرفتن ارتباط‌های حزبی و جناحی انتخاب کنم.

 

پیک نت  16  تیــــــــــــر

 
 

اشتراک گذاری: