ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خــــــرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روزنامه امارات متحده عربی

8 کاندیدای انتخابات ایران یکسان نیستند! 
 
 
 
 

روزنامه "نشنال" چاپ امارات متحده عربی در باره انتخابات 92 در ایران نوشت:

جلیلی امیدوار است جایگزین احمدی نژاد شود، اما ایرانی ها با وچود آنکه سرخورده و ناراخت هستند آگاه تر از گذشته شده اند. آنها تفاوت زیادی بین کاندیداها قائل اند.

یک تحلیلگر ایرانی و استاد دانشگاه هاوایی می گوید: وقتی بگوییم، تفاوتی بین کاندیداهای نیست، مثل این است که بگوییم بین "اوباما" و "میت رامنی" تفاوتی وجود نداشت.

ریچارد دالتون سفیر بریتانیا در ایران بین سال های 2002 تا 2006 با تایید نظر فوق می گوید: تمامی کاندیداها به نظام وفادار هستند اما از نظر شخصیت، سابقه و تجربه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.
حضور جلیلی در انتخابات بدین معناست که محافظه کاران تندرو اولویتی غیر از یافتن راه حلی برای اقتصاد بیمار ایران دارند.  مقابله با اقتصاد بیمار تجربه و مدیریتی را می خواهد که او فاقد آنست.
حسن روحانی دیگر کاندیدای انتخابات ایران حتی اگر نتواند ماهیت دیپلماسی هسته ای ایران را تغییر دهد، اما می تواند لحن تهران را تغییر دهد. این روحانی 65 ساله برجسته ترین کاندیدای معتدل و میانه رو در انتخابات است که رابطه ای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی و آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد.
او بیش از همه بر ضرورت مذاکره با آمریکا تاکید می کند و می خواهد سیاست خارجی را بر پایه تعامل - حتی با دشمنان- قرار دهد.

حسن روحانی مسلط به زبان های انگلیسی، عربی، آلمان، روسی و فرانسوی است و در صورت حمایت رفسنجانی و خاتمی از او که احتمالش زیاد است، شانس پیروزی اش در انتخابات بسیار است.

 

پیک نت  12  خـــــــرداد

 
 

اشتراک گذاری: