ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خــــــرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

در رفسنجان

هجوم به بیمارستان ها

از ترس الکل مسموم! 
 
 
 
 

روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان  اعلام کرد 6 تن از اهالی این شهر بر اثر مصرف الکل متانول قربانی شده و 348 تن نیز مسموم شده اند که از این شمار67 تن در بیمارستان علی‌ابن ابیطالب (ع) رفسنجان بستری هستند، 75 تن در بیمارستان رفسنجان و 109 تن دیگر در شهرهای دیگر دیالیز شده‌اند که پس از دیالیز و خروج سم از بدنشان از بیمارستان مرخص شدند. همچنین حال سه تن از مسمومین وخیم است.

در ادامه همین گزارش که خبرگزاری ایسنا مخابره کرده، نکته بسیار مهم و با اهمیت دیگری از قول رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح شد که عمق فاجعه را نشان میدهد. وی به خبرگزاری ایسنا گفت:

در روزهای اخیر، شمار زیادی از شهروندان به منظور پیشگیری از مسمومیت الکل متانول به بیمارستان ها مراجعه کرده بودند که البته مسمومیتی در کار نبود و شایعه 600 مسموم الکل متانول کذب است مسمومین همان رقمی است که اعلام شد. یعنی 6 قربانی و 348 مسموم. از عصر روز گذشته وضعیت در اورژانس رفسنجان سفید و عادی شده و فعلا مشکل خاصی گزارش نشده است

 

پیک نت: در رفسنجان "تق" کار در آمد، والا این داستان همه شهرهای ایران است. چه با مسمومیت و چه بی مسمومیت. این محصول نظامی است که هر روزنه ای را برای سرگرمی و تفریج سالم مردم بست، سیاست ومبارزه را از آنها گرفت، سفره شان را خالی کرد، به صف بیکارانشان فرستاد و حاصل همان است که در باره رفسنجان خواندید.

 

بقول شاعر:

گر حکم شود که مست گیرند

باید که هر آنکه هست گیرند

 

پیک نت  12  خـــــــرداد

 
 

اشتراک گذاری: