ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خــــــرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگوی دیپلمات انگلیسی با دیپلمات افغانی

دائی جان ناپلئون

برنده انتخابات را اعلام کرد! 
 
 
 
 

روزنامه "سعودی الوطن" مقاله ای منتشر کرده که نویسنده آن "کاملیا انتخابی فرد" است. دراین مقاله نکته بسیار مهم وجود دارد. آن نکته اینست که نویسنده مقاله یک جمله خبری را مستقیم نقل می کند. بخوانید :

ولایتی در سالهای گذشته حضور پررنگی در صحنه سیاسی جمهوری اسلامی نداشته و همواره به نظر می رسید عنوان مشاور سیاسی رهبر مقامی فراتر از یک عنوان نیست. اما حضور او در برنامه های تلویزیونی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، این تصور دگرگون شد. به خاطرم آمد که چند ماه پیش دوست دیپلماتی از افغانستان به من گفت که در سفر رسمی که اخیرا به انگلستان داشته، دیپلمات های انگلیسی به او گفته بود که چنانچه دکتر ولایتی رییس جمهور شود، آن را قدم مثبتی برای بهتر شدن دستگاه دیپلماسی ایران می دادند.

آن روز از شنیدن این نظر بشدت جا خوردم و تعجب شدم که چطور انگلیسی ها یکباره یاد دکتر ولایتی افتاده اند. آن هم کسی که سالیان سال است چیزی از وی شنیده نشده است . روز یکشنبه که گفتگوی زنده دکتر ولایتی را در تلویزیون نگاه می کردم متوجه دلیل این نظر چندماه پیش دیپلمات های انگلیسی افتادم.

پیک نت: این دو نقل قول هم خواندنی است:

1- حسن روحانی، در سخنرانی دانشکده حقوق بهشتی: "انگلیسیها در سال 84 به ما گفتند شهردار تهران (احمدی نژاد) رئیسجمهور بعدی شما خواهد بود در حالی که ما فکر میکردیم هاشمی رأی میآورد." (پیک نت - 18 اردیبهشت 92)

2- وزارت خارجه انگلستان در اسفند 87 یعنی چهارماه پیش از برگزاری انتخابات سال 88، کودتا را پیش بینی کرده و سایت وزارت خارجه آن کشور چنین هشدار داد:

"در ژوئن 2009 در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود. با توجه به نزدیکی زمان مزبور لازم است اتباع انگلیس آماده اقدامات پیشگیرانه در اماکن عمومی شهرهای اصلی باشند، چرا که امکان برگزاری تظاهرات ناگهانی و احتمالاً خشونت آمیز و حتی شورش‌‌های عمومی به طور قابل ملاحظهای وجود دارد." (پیک نت - اول اسفند 1387)

 

 

پیک نت  12  خـــــــرداد

 
 

اشتراک گذاری: