ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه سردار "رستم قاسمی" فرمانده نفت ایران

شرکت نفتی "شل"  مجوز

پرداخت بدهی اش را گرفته! 
 
 
 
 

سردار "رستم قاسمی" وزیر نفت در حاشیه هیجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با خبرنگاران مصاحبه کرده و در ارتباط با تحریم نفت ایران، از سفر به هندوستان برای فروش نفت به این کشور خبر داد.

صادرات نفت خام ایران در سال گذشته میلادی کاهش یافت، که امیدواریم در سال جدید افزایش یابد.

در گذشته ایران روزانه 600 تا 700 هزار بشکه نفت خام به کشورهای اروپایی صادر می‌کرد که با آغاز تحریم‌ها این مقدار صادرات متوقف شد.

رستم قاسمی در بخش دیگری از این مصاحبه، باصطلاح دیپلماسی خبری به کار برد و با "وارونه گوئی" از خودداری شرکت شل از پرداخت بدهی اش به جمهوری اسلامی سخن گفت. بخوانید وارونه گوئی خبر را:

«بدهی‌های شرکت نفتی شل به ایران افزایش نیافته،  با این حال این شرکت همچنان توسط ایران تحریم است و به آن نفتی فروخته نمی‌شود، اما طبق مذاکراتی که شرکت شل با اتحادیه اروپا و سازمان ملل داشت مجوزهای لازم برای پرداخت بدهی‌هایش به ایران را دریافت کرد.»

(تا حالا شنیده و یا خوانده بودید که بدهکاری مذاکره کند که بدهی اش را بدهد؟ سردار فرمانده شرکت نفت نخواسته بگوید جمهوری اسلامی تلاش می کند از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل طلبش را از شرکت نفتی "شل" بگیرد!)

وزیر نفت در بخش دیگری از همین مصاحبه، پس از چیدن مقداری صغرا و کبری اعتراف کرد که جمهوری اسلامی گاز ایران را مترمکعبی 50 سنت به عراق صادر می کند!

از قول وزیر نفت بخوانید:

«در حال حاضر عراق تولید گاز ندارد و مجبور است برای نیروگاه های خود از فرآورده های نفتی با قیمت بالا استفاده کند. یک لیتر فرآورده برای نیروگاه های عراق طبق قیمت فوب خلیج فارس 1،2 دلار تمام می شود اما یک متر مکعب گاز را می توانند با 50 سنت خریداری نمایند، بنابراین واردات گاز از ایران برای عراق با صرفه است. گاز ایران ظرف سه ماه آینده به بغداد ارسال می شود و بعد از آن ارسال گاز به بصره نیز دنبال خواهد شد.»

 

پیک نت  اول ادریبهشت 1392

 
 

اشتراک گذاری: