ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 اردیبهشت  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

رهبر اهل تسنن زاهدان:

سیاست های جاری شکست خورده

باید در همه آنها تجدید نظر شود! 
 
 
 
 

"مولانا عبدالحمید" امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه (6 اردیبهشت 1392) گفت:

شرایط جهان اسلام، بویژه ایران اسلامی و همچنین شرایط سیاسی تمام دنیا با شرایط چهار سال قبل، متفاوت است؛ لذا افراد در هر زمان باید با در نظر گرفتن شرایط آن زمان وظیفۀ خود را انجام دهند.
از آنجایی که همۀ مردم می دانند که در شرایط کنونی، کشورمان با چالش‏ها و بحران‏های خطیری مواجه است، تا جایی که مسئولین رده بالای کشور نیز به این بحران‏ها اذعان دارند، لذا بنده به عنوان یک شهروند ایرانی در زمینۀ برخی مسایل احساس مسئولیت کرده، برای حاکمیت و مسئولین پیشنهادهایی دارم؛ گرچه برخی این سخنان بنده را مغرضانه تلقی کرده و مخالف نظام می دانند، اما خداوند از قلب انسان بهتر آگاهی دارد.

در شرایط کنونی، سیاست‏های داخلی و خارجی ایران نیاز به تعدیل و اصلاح دارد. در تمام کشورهای دنیا رسم بر این است که وقتی سیاستی نتیجه ندهد آن را تغییر می دهند، زیرا خیلی از سیاست‏ها در نهایت با بن بست مواجه می شوند؛ لذا به نظر بنده امروز سیاست‏های داخلی و خارجی ما نیاز به بازنگری، تعدیل و اصلاح دارد. برای خروج از بحران سیاسی باید فکر و نظرسنجی شود و سیاست جدیدی وضع شود.

بسیار جای تعجب است که برخی از کاندیداهای جدید بدون در نظر گرفتن سیاست‏های داخلی و خارجی از اصلاح اقتصادی سخن می‏گویند، در حالی که تا کنون هیچ سیاستمداری در دنیا نتوانسته بدون تعدیل و اصلاح سیاست، مشکلات اقتصادی را حل کرده و اقتصاد کشور خود را پویا کند. به نظر بنده اگر ما در سیاست‏های خود تجدید نظر کنیم در فرصت خیلی کوتاه می توانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آییم. بنده هیچ اعتقادی به مذاکره با آمریکا و غرب ندارم، بلکه معتقدم مشکل را خودمان می توانیم حل کنیم. اگر ما مقداری آزادی‏ها را بیشتر کنیم و به احزاب و تشکل‏های سیاسی مختلف اجازه فعالیت بدهیم و کشور را از فضاهای امنیتی خارج کنیم و همچنین روزنامه ها و نشریات کشور را آزاد بگذاریم و بر آنها نظارت داشته باشیم حتما مشکلات حل خواهد شد. اینکه یکی از قضات، (مرتضوی) که اکنون خودش با چالش مواجه است، در یک شب دوازده روزنامه را تعطیل کرد، اشتباه بزرگی بود.

اگر بکوشیم زندانی سیاسی نداشته باشیم و سیاستمداران در بند آزاد شوند و بتوانند در یک چارچوب صحیح فعالیت کنند و همچنین اگر بتوانیم ملت خود را از هر قوم و مذهب که باشند به صحنه بیاوریم و به آنها جهت دهیم و بگذاریم سخن‏شان را بگویند و حرف آنها را بشنویم، حتما مشکلات حل خواهد شد.

 

پیک نت  8 ادریبهشت 1392

 
 

اشتراک گذاری: