ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اردیبهشت  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

علی مطهری:

بدون خاتمی یا رفسنجانی

شور انتخاباتی ممکن نیست! 
 
 
 
 

علی مطهری، نماینده مجلس و فرزند آیت الله مطهری که عملا در طول مجلس کنونی جدی ترین منتقد دولت احمدی نژاد و حتی طرفدار عزل او با رای عدم صلاحیت در مجلس نیز بوده، در دانشکده علوم حدیث دانشگاه قرآن حضور یافته و نکات قابل توجهی را مطرح کرد. او گفت:

معتقد به نظر شهید مطهری هستم که معتقد بودند استقلال روحانیون با پست‌های اجرایی دولتی خدشه‌دار می‌شود، ولی در عین حال بر این باور بودند که اشکالی ندارد روحانیون در شرایط اضطراری در این پستی قرار بگیرند. اکنون نیز شرایط کشور، شرایط اضطراری و بحرانی است؛ بنابراین معتقدم در چنین شرایطی تنها کسی که می‌تواند به وضع موجود سر و سامان دهد آقای هاشمی است.  البته ایشان خوب است که بیایند و چهار سالی به اوضاع کشور سر و سامان دهند و وقتی شرایط عادی شد، بروند. این دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ کم تجربه‌ها نیست؛ بلکه افراد استخوان‌دار باید وارد عرصه شوند و‌ آقای هاشمی توان گردآوری گروه‌های سیاسی مختلف را دارد. هم چنین ایشان توان برقرار اعتدال را نیز داراست؛ نفوذ ایشان در برخی کشورهای عربی موجب بهبود وضع ایران در جهان عرب می‌شود؛ علاوه بر آن شناخت دنیا از ایشان قطعا روی روابط ایران و جهان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

من در دیداربا ایشان پیشنهاد دادم که فقط برای یک دوره چهارساله بیایند و بعد از سروسامان دادن به امور کشور بروند. اگر عده‌ای تصور می‌کنند که ایشان قدرت‌طلب‌ است، اشتباه می‌کنند. کسی که دو بار رییس جمهور کشور بوده بعید است قدرت طلب باشد. بسیاری از تخریب‌ها علیه ایشان غلط است و نظرسنجی‌ها حکایت از پایگاه اجتماعی قوی ایشان دارد. آقای هاشمی در دوران پس از جنگ که خزانه کشور خالی بود و بدهی خارجی ایران 5 میلیارد دلار بود،‌ آمد و کارهای زیربنایی و بنیادین زیادی انجام داد و حتی تولید کشور را به حرکت درآورد.

در مورد آقای خاتمی و احتمال رد صلاحیت ایشان هم اعتقاد دارم رد صلاحیت آقای خاتمی برای نظام قدری هزینه خواهد داشت چرا که ایشان چهره داخلی و بین‌المللی شناخته شده‌ای است و اساسا این کار مناسب نظام نیست. (ادامه) 

رد صلاحیت آقای خاتمی رد صلاحیت یک منتقد وضع است و اکثریت مردم ایشان را فتنه‌گر و برانداز نمی‌دانند؛ ایشان به مسائل اتفاق افتاده پس از انتخابات سال 88 اعتراض کردند؛ بنابراین منتقد هستند ولی افرادی هستند که گروه ‌شان افکار غیراسلامی را ترویج می‌دهد. بنابراین در صورت تایید صلاحیت چنین افرادی شورای نگهبان زیر سوال می‌رود.

در مورد رد صلاحیت احتمالی مشایی هم معتقدم احمدی نژاد ساکت نمی‌ماند. آقای احمدی‌نژاد به مشایی اعتقاد دارد و شاید از ایشان کراماتی دیده است که این طور از ایشان دفاع می‌کند.

از طرفی، معتقدم تحقق حماسه سیاسی با حضور اصلاح‌طلبان رقم خواهد خورد و کاندیدای حداکثری این جریان آقای خاتمی است؛ به همین دلیل گفته‌ام که ایشان بهتر است به برخی مسائل توجه نکنند و با شرکت در انتخابات سعه‌صدر نظام را محک بزنند. اصولگرایان هم زمانی با هم ائتلاف خواهند کرد که آقای خاتمی کاندید شود؛ در غیر این صورت بعید است که حول یک نفر به اجماع برسند.

برنامه اخیر دولت در استادیوم آزادی که موجب خراب شدن چمن این استادیوم شد تخلف انتخاباتی بود؛ بر اساس تحقیقاتم مشخص شد هزینه برگزاری برنامه استادیوم آزادی 50 میلیارد تومان بوده است. سفرهای استانی نیز مشخص است که با هدف تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود. این‌که او پرچم ایران را پس از سخنرانی به دست مشایی می‌دهد به معنای این است که پس از خودش مشایی کشور را باید اداره کند. سفرهای پی در پی این روزهای ورزا به استان‌های مختلف نیز تخلف است و مجلس باید وارد شود.

سال 88 به این جمع‌بندی رسیدم که ادامه فعالیت احمدی‌نژاد به صلاح نیست و به همین دلیل راه افتادم و با همه اصول‌گرایان صحبت کردم و همه آن‌ها با بنده همراهی کردند ولی می‌گفتند میل رهبری به احمدی‌نژاد است. حتی با اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی صحبت کردم و ایشان گفتند که اگر اصول‌گرایان روی ولایتی به تفاهم برسند بنده و آقای موسوی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم اما عده‌ای رهبری را بهانه و نظر خود را بر همه تحمیل کردند.

اگر در انتخابات خردادماه مشارکت افراد بالا باشد قطعا در رفتار غربی‌ها، ‌تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی تاثیر خواهد گذاشت. غرب همواره در پی ایجاد آشفتگی‌های داخلی و بعد اشغال کشورهاست. به طور مثال در اثر تحریم‌ها عراق را تضعیف کردند و همزمان برخی مقامات این کشور را خریدند و نتیجه آن شد، وقتی نیروهای آمریکایی به عراق وارد شدند کسی را برای مقاومت ندیدند. آنان برای ایران نیز چنین الگوی را دنبال می‌کنند ولی کارشان آسان نیست. اگر 70 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند پیام روشنی به غرب داده می‌شود و قطعا بر وضع اقتصادی کشور نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 

پیک نت  11 ادریبهشت 1392

 
 

اشتراک گذاری: