ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

واکنش مطهری به سخنان وزیر اطلاعات:

هاشمی و خاتمی

در راس نظر سنجی ها! 
 
 
 
 

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، روز گذشته در باره سخنان روز گذشته وزیراطلاعات که در واقع "توپ خالی از باروت، وحشت زدگان از حضور خاتمی و هاشمی درانتخابات 92" باید ارزیابی شود گفت:

حرف‌های وزیر اطلاعات، شائبه تشویش اذهان عمومی و تنش‌زایی را به وجود می‌آورد. همین‌ که مقام دولتی به‌ویژه وزیر اطلاعات هشدار داده که فتنه‌ای در راه است، ناخواسته می‌تواند بسترساز ایجاد فتنه شود. وزیر اطلاعات باید با تدبیر بیشتری حرف بزند. این‌طور صحبت کردن درباره آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی که از ذخایر نظام و انقلاب هستند، امر پسندیده‌ای نیست.

گاهی نشانه‌ها خیلی واضح است و نیازی به نام بردن نیست. هر فردی که این متن را بخواند می‌فهمد که منظورشان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است. در مورد جمله‌ای که گفته‌اند آن کسی که حوادث امروز را پیش‌بینی کرده در فتنه دست داشته، باید بگویم که بهتر است وزیر اطلاعات به این مطلب بپردازند که آیا پیش‌بینی درست از کار درآمده یا نه. به نظرم پیش‌بینی‌ها درست از کار درآمده و اتفاقا نامه آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه‌ای تاریخی بود.

آقای مصلحی با سخنان اخیرش طوری درباره حصر حرف زده‌ که انگار با نوعی لطف به آقای خاتمی گفته‌اند که تا به حال حصرشان نکرده‌ایم.

ملاک نظر و رای مردم است. واقعیت آمار و نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که با وجود همه تخریب‌هایی که علیه هاشمی و خاتمی مطرح شده، این دو شخصیت، در راس نظرسنجی‌ها بوده و از اقبال مردمی خوبی برخوردار هستند. وقتی شواهد و دلایل مستند نشان می‌دهد که این افراد جایگاه مردمی دارند، نمی‌شود به این سادگی آنها را با این ادبیات که از بار سیاسی معناداری برخوردار است، مورد خطاب قرار داد.

توصیه من به آقای خاتمی و هاشمی‌ رفسنجانی هم این است که برای مردم و ایجاد حماسه سیاسی و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور تمام جناح‌های سیاسی در انتخابات، به صحنه آمده و گزینش اصلح را به رای مردم واگذار کنند و به این قبیل موضع‌گیری‌ها اعتنایی نکرده و به آنچه مصلحت جامعه است عمل کنند. نباید این شائبه نزد افکار عمومی شکل بگیرد که گویی قرار است برخی کاندیداهای احتمالی مورد شماتت قرار گیرند تا از نامزدی منصرف شوند و رقیب، از زحمت رقابت با آرای آنان، رها شود.

حماسه سیاسی جایی شکل می‌گیرد که شور و هیجان انتخاباتی به وجود بیاید و مردم از گروه‌های مختلف فکری بدانند که می‌توانند به نامزد مورد نظرشان رای دهند و احساس کنند که در میان کاندیداها افرادی هستند که در چارچوب قانون اساسی وضعیت امیدوارکننده‌ای در جامعه به وجود می‌آورند و حضورشان موجب تغییر و تحول می‌شود. اگر این‌طور نباشد شاید گروهی از مردم هم در تصمیمشان برای مشارکت مردد شوند. سخنان اخیر وزارت اطلاعات را در مجلس پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود منظور ایشان از این حرف‌ها چه بوده است.

 

پیک نت  15 ادریبهشت 1392

 
 

اشتراک گذاری: