ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه با رفیقدوست

جنگ فرسایشی با عراق

اینگونه روی دست ملت ماند! 
 
 
 
 

محسن رفیقدوست اولین وزیر سپاه و رئیس پیشین بنیاد مستضعفان که معلوم نیست همچنان عضو رهبری موتلفه اسلامی هست و یا نیست؟ در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد و در پاسخ سئوالات مجری برنامه گفت:

من هم مثل استادم، آقای عسگر اولادی آقای کروبی و آقای موسوی را جزو سران فتنه نمی دانم اما  خودشان را در مرحله ای قرار دادند که در نهایت به اینجا رسیدند.

یک دسته از وزرای دولت آقای موسوی مثل آقای بهزاد نبوی، مخالف جنگ بودند و آقای نخست وزیر خیلی تحت تاثیر این افراد بود.

یکی از کسانی که طرفدار ادامه جنگ بعد از آزادی خرمشهر بود، من بودم. دلیلم هم این بود که درست است یک قطعه اسم و رسم دار از کشور را آزاد کرده ایم، اما اتفاق خاصی نیفتاده! اگر آن روز آتش بس را قبول می کردیم، دشمن با توجه به شناختی که از نقاط ضعف و قدرت ما پیدا کرده بود، شش ماه دیگر دوباره به ما حمله می کرد. اما در مقابل اکثر وزرایی که در کابینه بودند به این موضوع اعتقاد داشتند که ما باید بعد از آزادسازی خرمشهر، آتش بس را قبول می کردیم.

یک روز فرمانده جنگ (اشاره به هاشمی است) من را خواست و گفت دولت شعار جنگ می دهد اما درگیر جنگ نمی شود. در نهایت ستاد جدید تشکیل شد و آقای نخست وزیر رئیس این ستاد شدند و آقای بهزاد نبوی به عنوان مسول لجستیک و آقای خاتمی به عنوان مسول تبلیغات ستاد مشغول فعالیت شدند. این ستاد از مسولین جنگ سوال کرد که چه چیزی احتیاج دارید؟ فرمانده وقت سپاه (محسن رضائی)، به رئیس ستاد فرماندهی کل قوا نامه ای می نویسد و در آن احتیاجات جنگ را می نویسد. آقایان این نامه را خدمت امام می برند و عرض می کنند ما این اقلام را نمی توانیم تهیه کنیم. امام هم مجبور شدند قبول کنند و آتش بس را بپذیرند.

 

پیک نت  29 ادریبهشت 1392

 
 

اشتراک گذاری: