ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 فروردین  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش دریافتی

کنفرانس باکو

بانگاه به آذربایجان ایران 
 
 
 
 

بدنبال انتشار خبر کوتاه کنفرانس باکو و تقاضای پیک نت از خوانندگان مطلع از این رویداد، گزارش کوتاه زیر بدست ما رسیده که بدون هیچ اظهار نظر و تفسیری آن را جهت اطلاع منتشر می کنیم.

 

« در روز  دهم فروردین امسال، کنفرانسی  در شهر باکودر سالن دان اولدوز هتل پارک این، در زمینه " فردای آذربایجان جنوبی معاصر" از جانب " جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی " گاماج"  که رابطه نزدیک با تلویزیون ترکی زبان گوناز دارد و سخنگوی "احمد اوبالی" مدیر این تلویزیون میباشد بر گزار گردید. در این کنفرانس که بمدت 4 ساعت دوام داشت، گروهی از نمایندگان مجلس و شخصیت های علمی، ادبی و سیاسی  از جمهوری آذربایجان شرکت داشتند.   در گزارشی در باره برگزاری "کنفرانس"،  در سایت "یورد نت"، چنین آمده است:

کنفرانس"با استقبال گسترده فعالین سیاسی و نیز مقامات رسمی جمهوری آذربایجان، همراه بود."   در بین شرکت کنندگان در "کنفرانس"،  وفا قلی زاده، مشاور رئیس جمهور در دوران ریاست جمهوری حیدر علی اف نیز به چشم میخورد.  نخستین سخنران"کنفرانس" آراز آصلان، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک قفقاز بود . موضوع سخنرانی وی، بنا به گزارش "سایت یورد نت،  تم  "دولت ایران در دل بحران"  بود. به دنبال آراز آصلان،  چند تن دیگر از شخصیت های جمهوری آذربایجان،  در زمینه  موضوعات مربوط به آذربایجان ایران، از  قبیل  "مسائل حرکت ملی آذربایجان جنوبی و چشم اندازآن"، وضع زندانیان سیاسی و خشک شدن دریاچه ارومیه، مطالبی ایراد کردند. آخرین سخنران" کنفرانس"، سوی ترک "نماینده" جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی در جمهوری آذربایجان بود که در زمینه انتظارات " حرکت ملی" آذربایجان از  جمهوری  آذربایجان، مطالبی بیان کرد!

بدنبال  نامه  نویسی از جانب 9 تشکیلات ملت گرای آذربایجانی  به ریاست سازمان ملل و تقاضای رفراندوم برای تعیین سرنوشت آذربایجان، بعبارت دیگر، استقلال آذربایجان و  طلب یاری و مساعدت از اوباما  رئیس جمهور آمریکا در رابطه با زندانیان سیاسی آذربایجان، در دهم فروردین امسال، کنکره ای برای بحث و تبادل نظر در باره آینده آذربایجان و احتمال استقلال آن از ایران در شهر باکو برگزار گردید.

هر قدر سیر حرکت های سیاسی در ایران وخاورمیانه سریع تر می گردد، این فعالیت ها نیز سرعت  بیشتری پیدا میکند 

پیک نت  18  فروردین

 
 

اشتراک گذاری: