ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
  با فراخوان عبدالله اوجالان
کردهای ترکیه تا بهار
سلاح ها را زمین می گذارند
 
 
 
 

 

عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه روز شنبه ۲۸ فوریه (نهم اسفند) در بیانیه‌ای از نیروهای کرد خواست در یک تصمیم تاریخی سلاح‌های خود را به زمین بگذارند و یک گام کلیدی در جهت پایان دادن به کشمکش طولانی با حکومت ترکیه بردارند.

به گزارش سایت خبری «رادیکال» که به منابع کرد در منطقه تعلق دارد، در این بیانیه که توسط یک نماینده کرد پارلمان ترکیه در یک نشست خبری خوانده شد، اوجالان از رهبران حزب کارگران کردستان (پ‌ ک ‌ک) خواست در بهاری که در پیش است کنگره‌ای برای خلع سلاح برگزار و در آن تصمیمی "تاریخی و استراتژیک" اتخاذ کنند.

بیانیه مذکور که در دیدار مشترک نمایندگان HDP که مسئول برقراری ارتباط بین امرالی - قندیل و معاون نخست وزیر ترکیه توسط «سئرر سئوریا»  SIRRI SÜREYYA قرائت شد.
یاسین اکدوگان، معاون نخست وزیر ترکیه در این نشست خبری گفت، حکومت ترکیه و کردها در نقطه‌ ای تاریخی و مهم برای رسیدن به صلح هستند. اوجالان، رهبر و بنیانگذار ۶۷ ساله حزب کارگران کردستان در سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) توسط نیروهای امنیتی ترکیه هنگام بازگشت از روسیه در هواپیما ربوده و به ترکیه برده شد. او اکنون در جزیره ایمرالی  بسر می برد و اجازه خروج از آن را ندارد.

پیک نت  12 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: