ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به مصاحبه محسنی اژه ای

مردم خاتمی را می خواهند

"قدرت" چشم دیدنش را ندارد! 
 
 
 
 

شیخ غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه که همچنان بعنوان سخنگوی قوه قضائیه مصاحبه خبری می کند، روز گذشته (دوشنبه) در نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری ایسنا که پرسید:

به چه دلیل طی هفته‌های اخیر از سوی قوه قضائیه دستور منع درج نام و تصویر رئیس دولت اصلاحات به رسانه‌ها داده شده، گفت:

در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضائیه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند٬ دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.

در مورد فرد مورد نظر نیز دستور داده شد که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب او را منعکس و منتقل کنند٬ این دستور همچنان به قوت خود باقی است و اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن برخورد خواهد شد.

(مراجعه کنید به مصاحبه هاشمی رفسنجانی در همین شماره پیک نت که به این مسئله اشاره کرده است.)

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا٬ که از او در مورد پخش فیلمی از رسانه ملی در توهین به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسید٬ گفت:

دو روز پیش این مطلب را از فردی شنیدم و به او گفتم آیا این فیلم را خودش دیده‌؟ او گفت بله٬ و من تعجب کردم و گفتم این مساله قابل توجه است. با پیگیری متوجه شدم فیلم مورد نظر مربوط به ۲۲ بهمن امسال نیست٬ بلکه به سال‌های قبل و انتخابات مجلس برمی‌گردد. بنده نمی‌گویم که کلیت این مساله درست بوده چرا که از نظر ما هم اصل این کار مورد تایید نیست.

(سخنگوی قوه قضائیه از پاسخ قضائی به سئوال دوم در می رود و در مورد سئوال اول هم خودش خوب میداند که امروز حرف اول را برای بسیج مردم و رفتن آنها به پای صندوق های رای خاتمی می زند. مهم نیست که تصویر او منتشر نشود و یا خبرهایش جائی انتشار نیابد. اتفاقا هرچه این محدودیت ها بیشتر باشد محبوبیت خاتمی بیشتر می شود و حرف و سخنش که به هر حال به گوش مردم می رسد موثر تر و بسیج کننده تر. انتخابات مجلسین شورا و خبرگان آینده این را ثابت خواهد کرد. ترس از تصویر و انتشار سخنان خاتمی از همینجا ناشی می شود. بقیه اش تعارف است!)

پیک نت  28 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: