ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

شهربانو امانی:

بگویند در آن 8 سال معروف

برای مهار ریزگردها چه کردند 
 
 
 
 

 

همزمان با سفر معصومه ابتکار به خوزستان و همچنین تلاش مخالفان دولت برای تبدیل کردن ریزگردها به لنگه کفش و مهر برای پرتاب به سوی دولت، شهربانو امانی، مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت:

نمایندگان مجلس خیلی زودتر از این‌ها باید نسبت به موضوع ریزگردها در اهواز واکنش نشان می‌دادند نه حالا که کار از کار گذشته، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و توپ را در زمین سازمان حفاظت از محیط زیست بیندازند. اعتبارات پیش‌بینی شده برای مقابله با پدیده گرد و غبار در بودجه 94 را همین نمایندگان حذف کردند و آن را به یکی از مصارفی که مد نظر خودشان است منتقل کردند. به غیر حذف بودجه مقابله با گرد و غبار به دست همین نمایندگان، بهتر است بیایند و گزارش دهند که  آن دو درصد درآمد حاصل از نفتی که از سه سال پیش برای رفع آلودگی‌ها اختصاص داده بودند چه شده است. حالا با حرکت‌های نمایشی و صحبت‌های و توهین‌آمیز خود نگران مردم شده‌اند.

روزنامه آفتاب، در همین ارتباط نوشت: اعتراضات توهین‌آمیز نمایندگان استان خوزستان به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره گردوغبارهای اخیر اهواز واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. بسیاری از فعالان سیاسی بر این باورند که این اعتراضات بیشتر جنبه‌ی سیاسی‌کاری داشته تا دلسوزی برای مردم اهواز. همچنین صحبت‌های تحقیر‌آمیز شریف حسینی در مورد معصومه ابتکار مبنی بر این که «اگر توان کار کردن ندارید از ریاست سازمان محیط زیست استعفا دهید و در منزل برای خانواده خود غذا بپزید» موجب شد تا جمعی از بانوان اهوازی طی نامه‌ای به سخنان نماینده اهواز عکس‌العمل نشان دهند و از وی خواسته‌اند پوزش بخواهد.

بخشی از این واکنش‌ها انتقام‌گیری‌های سیاسی است چرا که دکتر ابتکار خیلی محکم در ارتباط با بنزین‌های پتروشیمی ایستادند و سود بسیاری را قطع نمودند. سازمان حفاظت از محیط زیست به شدت تحت فشار است به دلیل اینکه هشت سال حیاط خلوت بسیاری از این آقایان بوده و حالا که تعطیل شده اعتراضات دو چندان شده است.

بعد از هشت سالی که محیط زیست به حال خود رها شده بود، بار دیگر در دستان یک نیروی متخصص در آستانه برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.

پیک نت  29 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: