ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

برای مبارزه با مواد مخدر صنعتی و هروئین

کنترل واردات انواع اسیدها

و فسفر قرمز ساخت هروئین 
 
 
 
 

 

در تهران نشست بین المللی وزرا و روسای مجامع ملی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد و وزیر کشور که ریاست سازمان مبارزه با مواد مخدر در ایران را نیز برعهده دارد در آن حضور یافت. رحمان فضلی (وزیر کشور) در حاشیه همین نشست به چند سئوال خبرنگاران داخلی پاسخ داد و از جمله گفت:

 اولین نتیجه این است که سطح آگاهی‌ها و اطلاعات مردم از موضوع مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن و روش‌های مقابله با آن افزایش یافته است. امسال در اکثر فیلم‌های جشنواره به نوعی به موضوع مبارزه با مواد مخدر پرداخته شد به طوری که سه فیلم مستقل روی این موضوع کار کردند. بنده فیلم «نزدیک‌تر» را دیدم که از نظر داستان نرم و لطیف بود و به موضوع خوب پرداخته شده بود. «عصر یخبندان» و «لامپ صد» نیز از دیگر فیلم‌های مرتبط با موضوع مبارزه با مواد مخدر بودند.

در بحث مواد مخدر صنعتی نیز تصمیمات خوبی گرفته شده که به طور مثال از

واردات پیش‌ساز‌های مواد مخدر صنعتی مانند اسید‌ها جلوگیری خواهد شد. واردات فسفر قرمز که در ساخت هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاملا تحت کنترل درآمده است. وزیر کشور در باره دلیل گران شدن مواد مخدر صنعی نیز گفت:

تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی منهدم شده‌اند و به همین دلیل قیمت این مواد در بازار افزایش یافته است.

وزیر کشور همچنین گفت:

برای ارسال تجهیزات فنی جهت مبارزه با مواد مخدر به بهانه تحریم‌ها به ما کمک نمی‌کنند، اما برای ما مهم است که حرفمان را در نهادهای بین المللی می‌زنیم. معاون دبیر کل سازمان ملل در ایران نسبت به عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر نظر خوبی دارد و در گزارش‌هایی که ارسال می‌کند، فعالیت ایران را برجسته نشان میدهد.

پیک نت  29 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: