ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار رهبر چپ فرانسه، با رئیس جمهور فرانسه

آنچه در امریکای لاتین می گذرد

در یونان، تازه آغاز شده است
 
 
 
 

 

"ژان لوک ملانشون" بنیانگذار جبهه چپ فرانسه با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه دیدار و مذاکره کرد. این دیدار در کاخ الیزه انجام شد و هدف از آن گفتگو در باره مواضع فرانسه بعنوان یکی از طرفین مذاکرات در مورد مسائل یونان در اتحادیه اروپا بود.

ملانشو در باره این دیدار در یک کنفرانس خبری گفت:

"با پیروزی ائتلاف چپ رادیکال "سیریزا "در یونان در 25 ژانویه گذشته، فرانسه و همکارانش می توانند از این فرصت برای تغییر مسیر ساخت و ساز اتحادیه اروپا استفاده کنند. بنابراین رئیس جمهور که در سال 2012 به مردم قول تغییر و اصلاحات را داد و به آن عمل نکرد، حالا باید در نظر بگیرد که وظائف این اتحادیه نمی تواند تنها در پرداخت بدهی مردم و تضمین آزادی بازار مالی و فروش کالا خلاصه شود . من از رئیس جمهور خواستم که بحث در باره  یونان را در چارچوب یک تهدید از طرف بانک ها دنبال نکند.

از 4 فوریه بانک مرکزی اروپا تصمیم به قطع وام به بانک مرکزی یونان گرفته است. من به رئیس جمهور گفتم چشم انداز خروج یونان از منطقه یورو غیر ممکن است و وی نباید زیر بار تهدید های مرکل صدر اعظم آلمان برود. اکنون زمان تغییر در اساسنامه بانک مرکزی اروپا یک ضرورت است. این بحث را باید از برلین آغاز کرد. اگر رئیس جمهور در این تلاش به کمک نیاز داشته باشد ما در صحنه حاضریم و جبهه چپ و نیروهای دمکراتیک و کمونیست ها در این مبارزه از وی حمایت می کنند. جبهه چپ باید با تجزیه و تحلیل شرایط، نظریات خود را با مردم در میان بگذارد.

پیروزی حزب سیریزا را نباید یک رویداد منطقه ای در نظر گرفت. تعدیل بسیاری از برنامه های ساختاری تحت رهبری صندوق بین المللی پول که در امریکای لاتین اجرا شد اکنون به یونان رسیده است.

من معتقدم مانند کشورهای امریکای لاتین یونان از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد وباید این را در نظر گرفت .

پیک نت  30 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: