ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 دی  ماه  1383

infos@pyknet.net

 
 
 

اگر تحریم بد و "اخ" است

چرا نمی گذارند رفع شود؟ 
 
 
 
 

 

گزارش همسر تاج زاده از تازه ترین ملاقات با وی در زندان اوین:

همان سالن ملاقات، همان ملاقات کنندگان منتظر، همان مأمورین، همان تشریفات همیشگی و معطلی ها!

در مورد چاپ جوابیه اش در روزنامه رسالت پرسش می کند. می گویم دو هفته ای هست که فرستاده ام اما چاپ نکرده اند و پیغام داده اند که امضای نگارنده پای آن نیست و نمی شود. می گوید با امیر محبیان تماس بگیر و بگو فلانی سلام رساند و گفت از شما انتظار داشتم مانند سیاست روز عمل نکنید، چون نزد من حسابتان جداست. در مورد سیاست روز مطمئن بودم جوابیه مرا به اتهامات و افتراهایشان چاپ نمی کنند ولی رسالت پیش از این همه جوابیه های مرا منتشر می کرد اما اینک که در انفرادی هستم ناجوانمردانه در سه سرمقاله و یادداشت هرچه اتهام بوده به من زده شده و حاضر به درج جوابیه من طبق قانون مطبوعات نیستید!

در مورد سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه هم نکاتی دارد:

اولا خوشحال شدم که بالاخره شریعتمداری هم فهمید تحریم چیز بدی است و به ضرر مردم و کشور است که این گامی بزرگی به پیش است.

دوم – او اعتراف کرد که آمریکا برنامه قبلی نداشت و به پیشنهاد کسانی در ایران این کار را کرد.

سوم – مانند پیراهن حضرت یوسف باید دید از جلو پاره شده یا از پشت. تحریم های شورای امنیت از اواخر سال ۸۴ شروع شد یعنی سه سال قبل از 88

چهارم – اگر این ها واقعا با تحریم مخالف هستند پس کارشکنی نکنند و اجازه لغو تحریم بدهند.

پنجم – من هم با نظر حاج سید حسن آقای خمینی موافقم که سخنرانی از هر کس و با هر موضعی باید در دانشگاه آزاد باشد ولو این که شریعتمداری بیاید و به زمین و زمان ناسزا بگوید. چون این به نفع ایران در دوره گذار به دموکراسی است. این گونه سخن گفتن آن ها منطقشان را نشان می دهد و این که چقدر دستشان خالی است که به ناسزاگویی روی آورده اند. ضمن این که همین صحبت ها که حاکی از خالی بودن دستشان است نشان می دهد چرا کروبی و موسوی را بدون تشکیل دادگاه حذف می کنند.

می گوید، خبری خوانده مبنی بر اعتراض مدنی شهروندان به هواپیمایی برای ساعت ها تأخیر که منجر به دریافت بلیط رفت و برگشت مشهد برای مسافرین خسارت دیده شد. از این بابت خوشحال ام که مردم دارند به حقوق شهروندی خویش آگاه می شوند و آن را مطالبه می کنند. مردم باید حق خود را بگیرند و چه خوب که در دولت روحانی جامعه به سمت احقاق حقوق شهروندی برود، با وجود همه مشکلاتی که دولت دارد و با وقوف به نقش تحریم در ایجاد این گونه مشکلات. اما مهم این است که مردم خود را صاحب حق بدانند و این احقاق حق اتفاقا باید در دولت تدبیر و امید صورت بگیرد ولو این که به دولت فشار بیاید.

پیک نت  8 دی

 
 

اشتراک گذاری: