ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عرب سرخی:

سرنوشت مجلس آینده را

مذاکرات اتمی تعیین می کند 
 
 
 
 

 

فیض‌الله عرب‌سرخی، از رهبران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا؛ دیدگاه خود را در باره انتخابات مجلس و شکل گیری اتحادها بیان کرد و گفت:

شاید مهمترین مسئله‌ای که پیش‌رو داشته باشیم و بتواند بر انتخابات آتی مجلس نقش تاثیرگذاری داشته باشد، مسئله مذاکرات هسته‌ای است.

تاثیر رسیدن به توافق یا عدم توافق با گروه 1+5 بر انتخابات آتی مجلس بسیار تعیین‌کننده است. خیلی زود است بگوییم چند و چون انتخابات چه خواهد شد ولی به هر حال در کمتر دوره‌ای مشاهده کرده بودیم٬ فضای رقابتی برای انتخابات مجلس چنین زود هنگام شروع شده باشد.

اصلاح‌طلبان نیز مانند سایر نیروهای سیاسی دیگر، بررسی‌هایشان را در خصوص وضعیت و شرایط جامعه، خود جریان اصلاح‌طلب، افراد واجد شرایط و سازوکارهای حضور و فعالیت در انتخابات آغاز کرده‌اند و طبیعتا موضوعاتی مانند سازماندهی نیروها برای انتخابات و ساماندهی سامانه‌های اطلاع‌رسانی به مردم٬ برای ارتباط‌گیری و انتقال پیام، امور مهمی هستند که امیدواریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اصلاح‌طلبان عقلانیت خود را در انتخابات سال 92 نشان دادند. ان‌شاءالله این عقلانیت دیگر بار تکرار و تقویت شود و باعث حضور هماهنگ و بر مبنای اجماع اصلاح‌طلبان شود.

آقای خاتمی به عنوان کسی که مورد حمایت تمامی اصلاح‌طلبان است، همواره نقش متعادل ‌کننده‌ای داشته‌اند و طبعا در این انتخابات نیز همین نقش را برای نزدیک و یکدست کردن نیروها و احیانا کنترل تندروی‌ها ایفا خواهد کرد.

فضای عمومی رسانه‌های اصلاحات نشان میدهد که تقریبا اجماع نظر بر ضرورت شرکت در انتخابات و کار مشترک و هماهنگ در انتخابات است.

در فضای سیاسی کشور اکنون یک تعامل و گفت‌وگوی غیررسمی میان نیروهای معتدل اعم از نیروهای جریان اصلاح‌طلب و نیروهای اصولگرا وجود دارد و در جریان است. فکر نمی‌کنم این مسئله به یک گفت‌وگوی رسمی تبدیل شود به این دلیل که نه ساختارها و نه سازوکارهای پذیرفتی در این باره در کشور وجود ندارد. این گفت‌وگو فقط از جنس تعامل فکری است که الان نیز در فضای فکری و رسانه‌ای کشور میان نیروهای معتدل وجود دارد.

فکر می‌کنم فضای کلی جامعه به سمت نوعی از اعتدال و میانه‌روی پیش می‌رود و جریان تندرو و افراطی نمی‌توانند نقش‌آفرین و بازیگر جدی در تحولات آینده جامعه باشند.

معتقدم مجلس آینده، مجلس تندرویی نخواهد بود و بنابراین حتما ترکیب آن، ترکیب بهتری از مجلس نهم خواهد بود و مجلس دهم را مجلس تخصصی‌تر، کارآمدتر و میانه‌روتر می‌بینم.

پیک نت  9 دی

 
 

اشتراک گذاری: