ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

شهیندخت ملاوردی

دست و پای معاون رئیس جمهوررا

در امور زنان همچنان بسته اند! 
 
 
 
 

 

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، در هشتمین نشست معاون رئیس جمهور در امور بانوان با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که روز گذشته در هتل "ارم" برگزار شد، گفت:

من به عنوان عضوی از کابینه دولت نمی‌دانم چه سیاست‌های کلی را سازمان برنامه‌ریزی در زمینه برنامه ششم توسعه به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داده است. در 29 شورای تشکیل شده به منظور تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه اثری از زنان نیست.

با توجه به این شرایط من مکاتباتی را با محمدباقر نوبخت رییس معاونت نظارت راهبردی انجام داده‌ام و از او دستور کتبی مبنی بر ضرورت گنجانده شدن موضوع زنان در سیاست‌های برنامه ششم توسعه را گرفتم، اما به دستور آقای نوبخت نیز توجهی نشده است. غیر از یکی، دو دستگاه هیچ‌کدام از مشاوران امور بانوان در شورای معاونان دستگاه خود حضور ندارند و حتی یکی از این مشاوران امور بانوان با گذشت یک سال هنوز نتوانسته با وزیر ملاقات کند. باید درباره علت غیبت زنان در ستاد برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه به ما توضیح داده شود که چند زن در این ستاد حضور دارند؟ ما نگران تکرار اشتباهات گذشته هستیم.

مگر می‌شود در شعارهای دولت توسعه متوازن مطرح شود ولی در آن به نقش زنان توجهی نشود. من احساس می‌کنم مانند فردی هستم که دست و پای او به شکل صلیبی بسته شده است ولی از او می‌خواهند با کسی که ایستاده مسابقه دو بدهد.

وضعیت زنان و خانواده را آسیب‌شناسی کرده ایم و از 31 استان گزارش گرفته ایم و چالش‌های زنان را جمع‌بندی کرده ایم. علاوه بر آن اطلس اجتماعی وضعیت زنان و خانواده را استخراج کرده ایم و نقشه آسیب‌های زنان در هر منطقه را به دست آورده ایم.

سند راهبردی امور زنان و خانواده را در دستور کار داریم، برای هر بند سند چشم‌انداز برنامه داریم و پیش‌نویس این موضوع آماده است و قصد داریم تا پایان سند چشم‌انداز از آن بهره ببریم. 12 گروه تخصصی تشکیل می‌دهیم.

ما برنامه‌های وزرا در حوزه زنان و خانواده را هنگام اخذ رای اعتماد و وظایف دستگاه‌ها را احصاء و به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم و از آنها خواستیم متناسب با این وظایف اعتبارات را در لایحه بودجه پیش‌بینی وبه ما ابلاغ کنند تا ما آن را پیگیری کنیم. اخیرا نیز به وزرا نامه زدیم تا زمینه عضویت مشاور امور بانوان را در شوراهای وزارتخانه فراهم کنند و به مشاوران نیز نامه زدیم تا محورهای پیشنهادی خود را آماده کنند.

چرا در این 29 شورا از کلمه زنان غفلت شده است و تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های ما به در بسته خورده است. البته قرار نیست در پنج سال آینده تمام مشکلات و مطالبات تاریخی زنان در کل کشور حل شود. تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر اقدام کنیم.

پیک نت  10 دی

 
 

اشتراک گذاری: