ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 دی  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دبیرکل مجاهدین انقلاب:

روحانی اهل خط و نشان

نیست و "همه پرسی" جدی است 
 
 
 
 

 

محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در مصاحبه ای با خبرگزاری "آنا"، درباره "همه پرسی" که رئیس جمهور در آخرین سخنرانی خود طرح کرده گفت:

 رئیس جمهور با مخالفان دولت “اتمام حجت” کرد. مخالفان دولت در مخالفت خود خیلی مصمم هستند. اینها در دولت قبل به قدرت و امکانات بسیار زیادی دسترسی پیدا کردند و حالا این دست‌ها کوتاه شده است. از این رو همه همتشان این است که دوباره آن شرایط را برای خود بازگردانند. ضمن اینکه به دنبال آن هستند که اجازه ندهند دولت کار خود را پیش ببرد و تحت الشعاع قرار گیرد.

آنها نمی خواهند قبول کنند که مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ نظر خود را اعلام کردند. اکثریت مردم در آن انتخابات، اعلام کردند که دولت اعتدال‌گرا می‌خواهند، نه اقتدارگرا؛ اما قطعا دولت با مخالفانی روبه ‌روست که این را نمی‌خواهند و از این جهت، دکتر روحانی با طرح این موضوع، قصد دارد به مخالفان این مطلب را منتقل کند که اگر بخواهید خیلی مته به خشخاش بگذارید، ما در هر مسئله‌ای که به بن‌بست برسیم، آن را به رفراندوم می گذاریم.

این در واقع ابزاری است که دولت می‌خواهد از طریق آن در مقابل مخالفان ایستادگی کند.

البته این تلقی نشود که رئیس جمهوری صرفا خط و نشان کشیده است. اتفاقا آقای روحانی اگر لازم باشد از این ابزار استفاده می‌کند.

امروز در حوزه‌های اقتصادی و سیاست خارجی، موضوعی نداریم که با بن‌بست مواجه، و نیازمند همه ‌پرسی از آحاد ملت باشد. در حوزه اقتصادی در صورتی که دولت مقداری بیش از این تلاش کند، کارها به خوبی پیش خواهد رفت و در حوزه سیاست خارجی و موضوع هسته‌ای نیز بن‌ بستی وجود ندارد. مذاکرات هسته‌ای هم که خوشبختانه روند خوبی را به نفع ملت ایران طی می‌کند. اما آنچه که می‌تواند موضوعی برای پیشنهاد رفراندوم از سوی رئیس‌جمهوری قرار گیرد، برخی مسائل خاص، مهم و بحث‌انگیز در عرصه سیاست داخلی است.

پیک نت  22 دی

 
 

اشتراک گذاری: