ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 دی  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در خوزستان

جان هائی را که جنگ نگرفت

حالا فقر و خودکشی می گیرد! 
 
 
 
 

 

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس که ناصر صالحی نسب نام دارد، با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده است. او دراین مصاحبه می گوید:

نرخ بیکاری در دشت آزادگان به 36.7 درصد رسیده و مقام دهم را در کشور پیدا کرده است. افزایش خودکشی‌، افزایش بیکاری، کاهش توان اقتصادی مردم، افزایش اعتیاد به مواد مخدر، افزایش آمار طلاق، افزایش نارضایتی‌ها و مشکلات خانوادگی همه دست به دست همه داده است در منطقه.

در یک سال اخیر در مسجد سلیمان و دشت‌آزادگان آمار خودکشی بالا رفته و طبق آمارهای غیر رسمی بالای یکصد نفر خود را کشته اند که این فقط آمار قربانیان خودکشی است، والا اقدام به خودکشی ها خیلی بیشتر است که آنها را نجات داده اند.

چندی پیش جوانی برای کار به من مراجعه کرد. جوانی سالم، شاعر و متاهل که اهل سوسنگرد بود. درخواست وام اشتغال داشت تا کاری برای خود ایجاد کند. اما قبل از اینکه وامش تصویب شود، خود را کشت.

سال گذشته بیش از 20 هزار نفر بر اثر بارندگی اسیدی و 7 هزار نفر هم در سال جدید براثر بارندگی اسیدی مسموم شده‌اند. عامل اصلی اسید سولفوریک‌های چاه‌های غرب آزادگان است.

شریان‌های نفت از این استان عبور می‌کند، اما شریان‌های ارتباطی این استان، جزو بدترین جاده‌های کشور است. بیمارستان این منطقه نیز بعد از گذشت 23 سال از کلنگ زنی آن تنها 50 درصد ساخته شده است. نفت از زیر پای خوزستانی‌ها تخلیه می‌شود، اما همین مردم در فقر به سر می برند.

پیک نت  30 دی

 
 

اشتراک گذاری: