ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگو با آذرمنصوری

مناسبات جهانی تخریب شده

به این آسانی ترمیم نمی شود! 
 
 
 
 

 

آذر منصوری عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب و درعین حال عضو ارشد شورای مرکزی جبهه مشارکت است. خبرگزاری ایسنا، درباره مذاکرات وین با وی مصاحبه کرده است. نظرات او را نمی تواند تنها نظر مجمع زنان اصلاح طلب دانست، بلکه بیشتر نظر شورای مرکزی جبهه مشارکت است. او دراین مصاحبه گفت:

دستاوردهای دولت در مذاکرات را نمی‌توان در یک جمله خلاصه کرد. سیاست خارجی و داخلی ما به دلیل سیاست‌های تنش‌زایی به جا مانده از دوران هشت ساله دچار مشکلاتی است که نمی‌شود با ساده‌سازی و ساده‌انگاری آن خطاهای استراتژیک را نادیده گرفت.

به ویژه در سیاست خارجی و مساله هسته‌ای بی‌دقتی‌هایی باعث عدم توافق و ایجاد اختلافات و از بین بردن اعتماد شد و مساله هسته‌ای ایران را به پیچیدگی کشاند. پس در کوتاه مدت احتمال حل این مسائل و دستیابی به توافق نهایی با توجه به شرایط گذشته امکان‌پذیر نیست. تبعات آن هشت سال گذشته و بی‌اعتمادی جامعه جهانی در کوتاه‌ مدت از بین نمی‌رود.

در نتیجه تعامل سازنده و پیشرفت مذاکرات بخشی از دارایی‌های ایران به مرور زمان و بر اساس توافقات در حال آزاد شدن است. البته همان ‌طور که آقای ظریف هم گفته‌اند برخی موارد پیچیده، اما جزئی هنوز مورد اختلاف است که همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رفع آنها زمان‌بر است.

پیک نت  8 آذر

 
 

اشتراک گذاری: