ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

خشونت علیه زنان

جنسی، جسمی و روانی 
 
 
 
 

 

یکی از دقیق ترین و مستندترین سخنرانی ها و گزارش ها درباره خشونت علیه زنان در جمهوری اسلامی، توسط معاون رئیس جمهور در همایشی ایراد شد که خبر آن را در همین شماره پیک نت می خوانید.

شهیندخت ملاوردی در این همایش ضمن بر شماری مشکلات مربوط به یافتن راه حلی برای مقابله با خشونت علیه زنان در ایران، به نکات دقیقی اشاره کرد. از جمله این که 32 جلد کتاب که حاصل بررسی علل خشونت علیه زنان در جمهوری اسلامی است، در دولت احمدی نژاد ناپدید شد. این 32 جلد کتاب در دولت خاتمی تهیه شده بود و در پایان دوره 8 ساله احمدی نژاد هیچ نسخه ای از انها در وزارت کشور و یا در مرکزی امور زنان در ریاست جمهوری دیده نمی شود. و یا این که، بر اساس آمارها ،از هر 3 زن، یک زن در مقطعی از زندگی تحت خشونت جسمی، روانی و یا جنسی قرار می گیرد. از جمله خشونت خانگی، آزار در محل کار، تهدید در فضای مجازی، تجاوز و ...

علیرغم پیشرفت تکنولوژی و فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات، تغییر چندانی در میزان خشونت‌ها علیه زنان دیده نمی شود و تنها اشکال و صور آن تغییر کرده است. برای منع خشونت علیه زنان نیازی به پژوهش مجدد وجود ندارد و باید از دل تحلیل‌ها به یک تحلیل جامع رسید. این مساله تلاش هایی را که باید از طریق تریبون های نماز جمعه، منابر، مساجد و ... انجام شود مضاعف می‌کند. بلکه از این طریق دیدگاه واقعی دین در رابطه با این خشونت‌ها تبیین شود.

پیک نت  9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: