ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنگوی وزارت خارجه

خبرهای مذاکرات وین را

نه تائید می کنم و نه تکذیب 
 
 
 
 

 

روز گذشته "افخم" سخنگوی بسیار محتاط وزارت خارجه جمهوری اسلامی در کنفرانس خبر خود اطلاع داد که مطابق توافق انجام شده، در ماه جاری میلادی (دسامبر) ایران یک مذاکره اتمی خواهد داشت که محل آن هنوز تعیین نشده است. در مذاکرات وین طرفین تصمیم گرفتند مذاکرات را ادامه دهند.

افخم در پاسخ به سوالی درباره میزان تبدیل اکسید اورانیوم 20 درصدی ایران به میله سوخت در طول مدت تمدید مذاکرات اتمی گفت: این خبر را نه تائید و نه تکذیب می کنم اما هیچ تغییری در مفاد توافق ژنو در زمینه ذخایر غنی شده و اکسید شده و تبدیل آن به میله سوخت در دوره تمدید مذاکرات صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره ارتباط افزایش قیمت ارز و نگرانی مردم از وضعیت معیشتشان در ارتباط با تمدید مذاکرات اتمی گفت:

من هم در تحلیل ها و گزارش های اقتصادی مشاهده کردم که ارتباط این تحولات با یکدیگر حداقلی بوده است و در یکی دو روز گذشته روندی نزولی و کاهشی را طی می‌کند . همزمان با موضوع مذاکرات تحولات و افعال دیگری رخ داد که یک مقدار واکنش هایی را در حوزه اقتصادی و ارز ایجاد کرد. اما برداشت ما این است با توجه به روند کاهش قیمت ارز جای نگرانی نیست.

تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد هر گونه گزارش درباره جزئیات مذاکرات صحت ندارد و دقیق نیست و پیشاپیش گزارش هایی که در این رابطه منتشر می‌شود را رد می‌کنم.

پیک نت  13 آذر

 
 

اشتراک گذاری: