ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مردم درانتظار لغو تحریم ها

سفره اتمی ایران

تا 24 نوامبر جمع می شود؟ 
 
 
 
 

 

در تدارک و در آستانه دیدار مهم میان وزیر خارجه امریکا و معاونان وی از یکسو و وزیر خارجه جمهوری اسلامی و احتمالا عباس عراقچی معاون وی در مسقط پایتخت پادشاهی عمان، از هر سو نگرانی ها و ابراز خوش بینی ها آغاز شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تازه ترین گزارش خود را به همین مناسبت منتشر کرد و در آن با لحن مثبی از همکاری ایران در زمینه توافق های صورت گرفته و بازدیدهای آژانس گزارش داد.

گزارش 18صفحه ای آژانس عصر روز جمعه در اختیار کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی" سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با جان کری وزیر خارجه امریکا در حاشیه‌ اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در پکن پایتخت چین گفت:

روسیه و آمریکا متعهد هستند تا تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق نهایی اتمی با ایران تا 24 نوامبر به کار ببرند.

همه ما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم سیستمی را برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه‌ اتمی ایران در ازاء لغو مرحله به مرحله تا رسیدن به لغ کامل تحریم‌ها را پیدا کنیم.

از سوی دیگر، عباس عراقچی نیز بعنوان پیش درآمد دیدار دوجانبه ایران وامریکا در عمان و سپس دیدار و مذاکرات حسلس1+5 در همین کشور گفت:

هیچ کس خواستار بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو نیست.این بازگشت می تواند برای همه یک سناریوی خطرناک باشد. توافق به نفع طرفین و به نفع منطقه خواهد بود و این نکته را طرفین مذاکره درک می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، یعنی همان 1 که به گروه 5 اضافه شده نیز در یک نشست خبری با اشاره به مذاکرات مسقط گفت: مذاکرات درمرحله بسیار حساسی قرار دارد. در صورت دستیابی به توافق اتمی با ایران شاهد افزایش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور خواهیم بود. ما انتظار داریم تا 24 نوامبر توافق نهائی حاصل شود.

پیک نت 18 آبان

 
 

اشتراک گذاری: