ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ علی مطهری به آیت الله حائری شیرازی

ماجرای 88 اینست:

برخی مسئولان نمی خواهند

خطای خود را بپذیرند! 
 
 
 
 

 سه روز پس از انتشار نامه آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به علی مطهری، درباره انتخابات 88، علی مطهری پاسخی بر آن نامه خطاب به حائری شیرازی نوشت که روز گذشته منتشر شد. مطهری در نامه خود نوشت:

راهپیمایی آرام نه تنها در پاریس و لندن بلکه در تهران و سایر شهرهای ایران نیز با عقل اجتماعی سازگار است، به شرط آنکه ما هر اعتراض مدنی را براندازی نظام معرفی نکنیم و بلافاصله منتسب به آمریکا و انگلیس و اسرائیل ننماییم، بلکه آن را نشانه آزادی بیان و پیروی از سیره علی علیه‌السلام در نقد حاکمان بدانیم. تا زمانی که ما نظام را مانند یک نهال لرزان و متزلزل تصور می‌کنیم که با هر نسیم اعتراضی به این سو و آن سو می‌رود و در نتیجه از هرتجمع و راهپیمایی هراس داشته باشیم،، مطلب همان است که جنابعالی می فرمایید.

حفظ امنیت در اجتماعات و راهپیمایی ها اگر طرفین بخواهند، کار ساده ای است. مسئله این است که یک طرف نمی خواهد موضوع اعتراض و انتقاد آرام پا بگیرد. ما نمی‌خواهیم اعتراف کنیم که در این واقعه خطاهایی نیز از طرف برخی مسئولان صورت گرفته است.

متن این نامه را بصورت مستقل در این شماره پیک نت می خوانید. برای مطالعه نامه آیت الله حائری نیز چنانچه آن را در پیک نت 15 آبانماه نخوانده اید و یا مفاد آن را فراموش کرده اید می توانید به اینجا مراجعه کنید.

پیک نت 18 آبان

 
 

اشتراک گذاری: