ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سردار ضرغامی رفت، محمد سرافراز آمد

صدا و سیما

قابل تحمل خواهد شد؟ 
 
 
 
 

 

با حکم رهبر جمهوری اسلامی، "محمد سرافراز" معاون برون مرزی صدا و سیما، جانشین سردار ضرغامی رئیس صدا و سیما شد. دوره ریاست سرافراز برای 5 سال تعیین شده که معمولا، اگر حادثه ای روی ندهد، برای یک دوره 5 ساله دیگر نیز تمدید می شود.

هنوز معلوم نیست سردار ضرغامی پس از پایان ریاست 10 ساله اش بر صدا و سیما در کدام نهاد دیگر جمهوری اسلامی مشغول کار خواهد شد. در یکسال اخیر و بدنبال انتخابات ریاست جمهوری 1392 سردار ضرغامی به مناسبت های مختلف، با سفر به چند شهر و استان در برخی اجتماعات سازمان داده شده توسط بازندگان آن انتخابات سخنرانی کرد و به همین دلیل، این امکان وجود دارد که وی وارد فعالیت های حزبی در جناح راست جمهوری اسلامی شود و حتی برای ورود به انتخابات مجلس آینده خود را آماده کند. همچنان که احتمال دارد به سپاه بازگشته و در این ارگان نظامی فعالیت هائی را آغاز کند که تجربه 10 سال ریاستش بر صدا و سیما به کار بیآید.

محمد سرافراز تحصیل کرده دانشگاه بیروت در لبنان است و سیمای عربی جمهوری اسلامی "العالم" از ابتکارات او است. با آنکه یک شورا مرکب از دو نماینده از سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه بر فعالیت صدا و سیما نظارت دارند، اما سیاست راهبردی این نهاد عظیم تبلیغاتی و ارتباطی در بیت رهبری تعیین می شود. بنابراین، باید دید در بیت رهبری تغییر نگرشی نسبت به آنچه تاکنون همگان شاهد آن بوده اند روی داده و یا خواهد داد، تا انعکاس آن را در صدا و سیما بتوان احساس کرد یا خیر. البته، طبیعی است که علیرغم تمرکز هدایت صدا و سیما در بیت رهبری، نقش شخصیت و ابتکارات و مدیریت هر فرد مسئولی نیز در هدایت ارگانی که مدیریت آن را برعهده دارد تاثیر گذار است و به همین دلیل باید دید محمد سرافراز تا چه حد قدرت مانور میان ارگان های انتصابی و انتخابی نظام برای تغییر چهره صدا و سیما را دارد. چهره ای که عملا با قهر ملی روبروست و بزرگترین نشانه آن استفاده وسیع مردم از شبکه های ماهواره ای است.

پیک نت 18 آبان

 
 

اشتراک گذاری: