ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

در اعتراض به بازداشت یک خبرنگار عکاس

حذف ایران از میزبانی

جام جهانی والیبال نوجوانان 
 
 
 
 

 

فدراسیون جهانی والیبال، در اعتراض به بازداشت یک خبرنگار ایرانی بنام غنچه قوامی که اکنون 4 ماه است بلاتکلیف در زندان بسر می برد، ایران را از میزبانی جام جهانی نوجوانان محروم کرد.

غنچه قوامی به این دلیل که برای ورود به مسابقه والیبال ایران – ایتالیا در تهران سد های ممنوعه را پشت سر گذاشته و وارد سالن مسابقه شده بود بازداشت و زندانی شد.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین تهدید کرد که در صورت آزاد نشدن ورود زنان تماشاچی به محل برگزاری مسابقات والیبال، ایران را از میزبانی لیگ جهانی والیبال نیز محروم خواهد کرد.

محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی این قوه در یکی از نشست های خبری خود مدعی شد: «پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد؛ هر چند که بازداشت در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.»

آنچه در ارتباط با غنچه قوامی روی داده، ادامه یک سناریوی قدیمی و نخ نما درجمهوری اسلامی است که بارها در ارتباط با خبرنگاران ایرانی فعال در رسانه های خارجی که برای مدت کوتاهی به ایران می روند روی داده است. بهانه ها نیز معمولا جاسوسی و تهیه گزارش و عکس برای رسانه های خارجی است و پس از مدتی نیز شتر را از کوه پائین آورده و به ماجرا خاتمه میدهند. دهها نمونه تاکنون در این زمینه روی داده است که در یکی از معروف ترین آنها، کشته شدن خانم زهرا کاظمی عکاس خبرنگار ایرانی کانادائی بود که گفته می شود در جریان بازجوئی در حضور قاضی مرتضوی، با لگد معاون مرتضوی که مشغول بازجوئی بود دچار خونریزی مغزی و کشته شد.

پیک نت 19 آبان

 
 

اشتراک گذاری: