ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مذاکرات مهم مسقط

میزان غنی سازی درایران

و لغو تحریم های جهانی 
 
 
 
 

 

خبرگزاری رویترز درباره دیدار مهم مسقط که با حضور وزیر خارجه امریکا و معاونان وی و همچنین وزیرخارجه جمهوری اسلامی و معاونان و نفرات همراهش جریان دارد، گزارش داد که ظرفیت غنی‌سازی در ایران و زمانبندی لغو تحریم‌ها مهم ترین موضوع مذاکرات وزرای خارجه جمهوری اسلامی و امریکا با حضور کاترین اشتون نماینده 1+5 در پایتخت پادشاهی عمان "مسقط" است.

در تائید گزارش آسوشیتدپرس، می توان به مصاحبه جواد ظریف در فرودگاه مسقط اشاره کرد. او بلافاصله پس از ورود به مسقط در یک مصاحبه گفت:

مهمترین موضوع حل نشده پذیرفتن این واقعیت از سوی کشورهای غربی است که تحریم ها قسمتی از راه حل نیست بلکه قسمتی از مشکلی است.

چگونگی ادامه فعالیت تاسیسات "نطنز"، "فردو" و "اراک" از نظر فنی راه حل های خوبی دارد، آنچه تاکنون مانع توافق طرف مقابل بوده ملاحظات سیاسی بوده است.

مذاکرات دوجانبه ایران و امریکا امروز (دوشنبه) نیز ادامه می یابد و سپس، از فردا (سه شنبه) گفتگوهای ایران و کشورهای 1+5 در هتل البوستان مسقط آغاز شود.

در مذاکرات دو طرفه جاری و مذاکراتی که از سه شنبه شروع می شود عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه، محمد علی حسینی مشاور وزیر امور خارجه و همچنین پژمان رحیمیان، محمد امیری و داود محمدنیا حضور دارند که مسئولیت و مقام نفرات آخر و دلیل حضور آنها در این مذاکرات اعلام نشده است!

پیک نت 19 آبان

 
 

اشتراک گذاری: