ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

27 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار رییس دومای روسیه از ایران

دعوت روسیه از ایران

 برای عضویت در پیمان امنیت جمعی

 
 
 
 
 

 

سرگئی باشکین رییس دوما (پارلمان) روسیه که در ایران به سر می برد با شماری از مقامات ایران از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار کرد. باشکین در ملاقات با لاریجانی از ایران دعوت کرد در سازمان امنیت دسته جمعی عضو شود. سرگئی باریشکین درباره این دیدار گفت:

در اکثر موارد جمهوری اسلامی ایران و روسیه مواضع مشترک و یکسانی داشتند و همچنین دخالت کشورها درامور داخلی سایرکشورها را محکوم کردند.

باشکین تاکید کرد که تحریم‌ها علیه ایران و روسیه یک ابزار برای شانتاژ برخی از کشورهاست و به لحاظ حقوق بین‌الملل جایگاهی ندارد. باشکین همچنین آمادگی فدراسیون روسیه را برای همکاری با کشورهای استخراج کننده از جمله ایران برای تثبیت قیمت نفت اعلام کرد، امری که دولت حسن روحانی اهمیت زیادی برای آن قائل است.

پیمان امنیت جمعی که از ایران برای عضویت آن دعوت شده، پیمانی است میان کشورهای روسیه، ارمنستان، تاجیکستان، بلاروس، قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان. اعضای پیمان تعهد می کنند که از کاربرد زور در برابر یکدیگر خودداری کنند و وارد اتحادیه های نظامی نشوند. هدف اولیه از این پیمان جلوگیری از کسترش سازمان نظامی ناتو به منطقه قفقاز و اسیای میانه بوده است و اکنون شماری همکاری های جمعی دیگر نیز به آن افزوده شده است.

 

پیک نت 27 آبان

 
 

اشتراک گذاری: