ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ابراز امیدواری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

با درگذشت مهدوی کنی

جامعه روحانیت مبارز فرو نمی پاشد! 
 
 
 
 

 مصباحی مقدم سخنگوی حزب جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی با ایسنا فروپاشی این حزب را تکذیب کرد و گفت : برخی تصاویری که خارج از مجموعه اصولگرایان دیده می‌شود، این تصور را ایجاد می کند که وقتی آیت‌الله مهدوی کنی به رحمت ایزدی پیوست جریان اصولگرایان هم رو به فروپاشی می روند که چنین چیزی نیست.

مقدم با تایید اختلاف نظر درون جامعه روحانیت مبارز گفت: نباید انتظار داشت اگر کسی سمت دبیر کلی گرفت پس همه مسائل به او برگردد، این طور نیست و این تشکیلات است که عمده جایگاه را دارد.

سخنان مصباحی مقدم نشان می دهد که با درگذشت مهدوی کنی حزب جامعه روحانیت مبارز با مشکل گزينش دبیرکل و اختیارات ان روبروست، ضمن اینکه تنها حزب دولتی در جمهوری اسلامی که حاضر به عمل به قانون و گرفتن مجوز فعالیت نیست و شان خود را بالاتر می داند.

اکثریت جامعه روحانیت مبارز در دهه شصت در جناح راست و مخالفان آیت الله خمینی قرار داشت، امری که سرانجام به انشعاب درون آن و جدا شدن مجمع روحانیون مبارز انجامید. مهدوی کنی نیز در خاطرات خود از "قهر با امام" بر "بی مهری‌" امام به جامعه روحانیت مبارز و رای نیاوردن اعضای آن در جریان انتخابات دهه شصت اشاره کرده است. این حزب هم اکنون با بحران دورنی نیز مواجه است چرا که شخصیت هایی نظیر هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری یا حسن روحانی با آن که عضو آن هستند عملا از تشکیلات آن خارج شده اند. از سوی دیگر با قدرت گرفتن سپاه و شبکه مداحان عملا روحانیت مبارز به چرخ پنجم گاری حکومتی تبدیل شده است.

پیک نت 27 آبان

 
 

اشتراک گذاری: