ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

امام جمعه کربلا: داوطلبان حقوق می خواهند!

استراتژی جنگی داعش

و ضعف نیروهای داوطلب عراق 
 
 
 
 

 

شیخ مهدی کربلایی که او را نماینده آیت الله سیستانی در کربلا معرفی کرده اند، نماز جمعه کربلا را  روز گذشته در حرم امام حسین خواند و در بخشی از خطبه های خود گفت:

 

دولت هر چه زودتر حقوق ماهیانه برای داوطلبان جنگ با داعش تعیین کند! زیرا رها کردن این برادران بدون حقوق و مواجب برای چند ماه بدون در نظر گرفتن فشار هزینه های زندگی بر دوش آنها است موجب خواهد شد که داوطلبین، میدان جنگ را رها کنند.

دولت همچنین باید سلاح و ادوات جنگی لازم برای داوطلبین تامین کند، الان شکایات فراوانی در این زمینه به دست ما رسیده است.

داعش از روش محاصره یگان های جنگی و دور کردن آنها از خطوط امداد رسانی استفاده می کند و سپس برای نابودی آنها دست بکار می شود. به این مساله باید شایعه پراکنی و ایجاد رعب و وحشت در دل رزمندگان با استفاده از اخبار دروغ را هم افزود.

نباید اجازه دهیم شایعات و اخبار کذب عزم رزمندگان ما را سست کند. از مناسب ترین راه های تقویت روحیه، حضور فرماندهان در عرصه ی میدانی و دعوت آنان به صبر، ایستادگی و توکل به خداست و یادآوری نتایج مثبت مقاومت آنان که با توجه به کمبود سلاح و امکانات، به آزادسازی شهر آمرلی و دیگر شهرهای عراق از چنگال تروریست ها انجامید.

بار دیگر به نظامیان و داوطلبین برای مقابله با داعش تاکید می کنم که فرقه، مذهب و گرایش های سیاسی آنان در نظرتان هیچ تفاوتی نداشته باشد.

ما می خواهیم به تجربه دستگاه امنیتی پیشین رجوع شود و دلایل شکست آن در انجام مسئولیت های محوله مورد بررسی قرار گیرد تا اشتباهات گذشته تکرار نشود و ارتش ملی جدید در انجام وظایف مشخص شده موفق باشد.

از دلایل شکست ارتش عراق در برابر داعش نداشتن روحیه لازم سربازان و فساد در فرماندهان نظامی بود.

(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)

پیک نت 12 مهر

 
 

اشتراک گذاری: