ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نماینده سوریه در سازمان ملل

از داعش حمایت نکنند

تا سوریه بساط آن را جمع کند! 
 
 
 
 

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه آنکارا هیچ صداقتی در مبارزه با تروریسم ندارد بلکه شریک اصلی در حمایت از تروریسم است، گفت: اگر اردوغان، عربستان و قطر به حمایت از تروریسم پایان دهند، ارتش سوریه ظرف سه ماه می‌تواند داعش و النصره را نابود کند.

 

دولت ترکیه اعلام داشت که با ائتلافی که امریکا برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده و فعلا این مبارزه به بمباران بخش هائی از عراق و سوریه ختم شده شرکت می کند.

همزمان با این خبر، "بشار جعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با شبکه "روسیا الیوم" مصاحبه کرده و اعلام داشت:

 دمشق با هر تلاش صادقانه بین‌المللی یا منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم موافق است، اما این تلاش‌ها باید بر مبنای قطعنامه‌های بین‌المللی باشد و دولت سوریه و همچنین دولت عراق، روسیه و چین نیز در آن شریک باشند.

ترکیه، عربستان و قطر اگر دست از حمایت از تروریسم در منطقه بکشند، ارتش سوریه خود  ظرف سه ماه می‌تواند داعش و جبهه النصره را نابود کند.

آمریکایی‌ها می‌گویند که پایگاه‌های داعش و النصره را هدف قرار می‌دهند، اما تجربه نقش آمریکا در عراق، افغانستان و لیبی در برابرماست.

درباره بمباران سوریه از پیش به ما خبر دادند و ما نیز متقابلا به آن‌ها گفتیم که موافق هر تلاش شفاف و صادقانه‌ برای مبارزه با تروریسم هستیم اما به این شرط که جان غیرنظامیان حفظ شود و به حاکمیت سوریه و منشورهای بین‌المللی احترام گذاشته شود.

چگونه ممکن است ترکیه آن طور که خود می‌گوید منطقه حائلی را برای حفاظت از غیرنظامیان ایجاد کند، حال آنکه این کشور به کرُدهای سوریه اجازه ورود به ترکیه را نمی‌دهد. ترکیه شریک اصلی در تروریسم است. دولت این کشور با پول‌کشورهای حوزه خیلج‌فارس و حمایت مالی عربستان و قطر تروریست‌ها را به سوریه فرستاد.

پیک نت 12 مهر

 
 

اشتراک گذاری: