ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

دو اشاره رئیس و دبیر مجمع مصلحت در هفته دفاع مقدس

نمی توان از جنگ گفت

و موسوی را دور زد
 
 
 
 

 

هفته دفاع مقدس درحالی پایان یافت که رئیس دولت دوران جنگ با عراق همچنان در حصر خانگی است و چهره هائی نظیر "بهزاد نبوی" که نقش بسیار مهمی در سازمان دادن تامین خورد و خوراک مردم و پشتیبانی از جبهه ها، پس از حدود 5 سال که در زندان کودتای 88 بود، خمیده پشت و در سن 70 سالگی از زندان بیرون آمد.

هفته دفاع مقدس تمام شد و بسیاری از حرف ها که نخست وزیر و چهره های کلیدی کابینه او در زمان جنگ می توانند بگویند ناگفته باقی ماند.

شاید دو اشاره در مصاحبه ها و سخنرانی هائی که امسال به مناسبت هفته جنگ از بدعت های فراموش نشدنی باشد. نخست پیشنهادی که محسن رضائی فرمانده کل سپاه در دوران جنگ، با ترس و لرز در یک برنامه تلویزیونی بر زبان آورد والبته شب بعد سعی کرد آن را توجیه کند و اشاره دیگری که هاشمی رفسنجانی در یکی از دیدارهای نوبتی اش در این هفته کرد.

محسن رضائی در برنامه تلویزیونی بمناسبت هفته جنگ پیشنهاد کرد با مهندس موسوی مصاحبه شود و هاشمی رفسنجانی درباره اتهام پشتیبانی نکردن دولت موسوی از جبهه جنگ گفت:

این شبهه بزرگ و غیر منصفانه‌ایست که عده ای راجع به بحث پشتیبانی جنگ توسط دولت دفاع مقدس می کنند. واقعاً جای تعجب دارد. مگر دولت دفاع مقدس چه چیزی در بساط داشت که آن را خرج جنگ نکرد؟ مگر مردم جز با کوپن و حداقل معاش با چه چیزی به زندگی خود ادامه ‌دادند؟ من به عنوان رئیس مجلس آن دوران باید شهادت بدهم که هر چه بود در طبق اخلاص بود و با کمترین درآمدهای نفتی و با همدلی موفق به اداره همزمان جنگ و کشور در طی 8 سال شدیم و اینگونه شبهه افکنی‌ها غیر منصفانه و غیر عالمانه است و شاید درآمدهای نفتی سرشار این سالها عده‌ای را به توهم پراکنی واداشته است.

پیک نت 12 مهر

 
 

اشتراک گذاری: