ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

همایش اصلاح طلبان آذربایجان شرقی

اصلاحات در ج. اسلامی

رهبری برجسته تر از خاتمی ندارد! 
 
 
 
 

 

"کریم عابدی" مشاور استاندار آذربایجان شرقی نیز در همایش اصلاح طلبان آذربایجان شرقی که موسوی لاری نیز سخنران آن بود، طی سخنانی گفت:

 

خاتمی خاستگاه اصیل جریان اصلاح طلبی را می شناسد و آن را حداقل از زمان مشروطه به این سو دارای هویتی مشخص و هدفی مشخص می داند. چنین شناخت عمیقی او را از درافتادن در جریانات احساسی و مقطعی حفظ می کند.

خاتمی ساختار نظام جمهوری اسلامی را هم می شناسد، چرا که هم در ایجاد آن در مبارزات انقلاب و همراهی اش با حضرت امام نقش داشته، هم در حفظ آن در دوران دفاع مقدس و هم در تثبیت آن در دوران اصلاحات. چنین حضوری به او این دید و تجربه را داده که بداند چگونه تعاملی در هر زمان می تواند بیشترین اثربخشی را برای پیشبرد اهداف جریان اصلاحی داشته باشد. از سوی دیگر خاتمی جامعه ما را نیز می شناسد و این توفیق را دارد که از نیازهای و خواست های آنها تصویری واقعی داشته باشد.

خاتمی متخصص حوزه دین هم هست. او هم ساختار حوزه را می شناسد و هم رویکردهای نوین به دین را درک کرده و خود ایشان در بیان قرائت رحمانی و مبتنی بر مردمسالاری از دین صاحبنظر است و اگر به همه اینها سلامت نفس، خلوص نیت، عدم دلبستگی به مقام و قدرت و توان رهبری را هم اضافه کنید، می توان گفت او واجد ویژگی های منحصر به فردی برای ایفای نقش رهبری جریان اصلاح طلبی است.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و شرایط جاری کشور، ما اعتقاد داریم که حرکت درست در این برهه، انسجام نه تنها با محوریت خاتمی بلکه با پذیرش رهبری خاتمی برای جبهه اصلاح طلبان است.

شیب صعودی آرای آقای روحانی از روز سه شنبه قبل از انتخابات که مقارن شد با انصراف دکتر عارف به درخواست خاتمی و حمایت تمام قد آقایان هاشمی و خاتمی از روحانی تندتر شد و در نهایت پیروزی تحول طلبان حاصل گردید. البته در کنار این تجربه شیرین، تجربه تلخ و آموزنده انتخابات سال 84 را هم داریم که حرکت تفرقه آلود ما، منجر به شکست اصلاح طلبان شد، و شد آن چه که نباید می شد.

 

پیروزی ما در انتخابات مجلس که حداقل آن داشتن یک اقلیت بسیار قوی، منسجم و تاثیرگذار در مجلس و حداکثر آن به دست گرفتن اکثریت مجلس است منجر به کمک به دولت تدبیر و امید در جهت تحقق بخشیدن به وعده های انتخاباتی آقای روحانی خواهد شد. مدل مناسب برای انتخابات مجلس، همان حفظ انسجام تشکیلاتی توسط گروه های اصلاح طلب و حرکت جبهه ای به رهبری آقای خاتمی خواهد بود، به گونه ای در زیر پوشش این حرکت جبهه ای، هم احزاب و گروه های اصلاح طلب و هم شخصیت های پرنفوذ و تاثیرگذار غیر حزبی، مدیران توانمند دوره اصلاحات، نمایندگان اصلاح طلب ادوار مختلف مجلس، اساتید دانشگاه

این همایش با حضور حجت الاسلام موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز و مهندس میرلوحی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، محمد علی سبحان الهی و یحیی محمدزاده استانداران سابق آذربایجان شرقی، شکور اکبر نژاد نماینده ادواری مجلس و اعضای احزاب و گروه های اصلاح طلب استان و به دعوت خانه کارگر و حزب اسلامی کار آذربایجان شرقی برپا شد.

علاوه بر موسوی لاری که بخشی از سخنرانی او را در همین شماره پیک نت می خوانید "کریم صادق زاده" دبیر اجرایی خانه کارگر استان نیز در این همایش سخنرانی کرد.

پرسش و پاسخ نیز بخش دیگری از این همایش بود.

پیک نت 24 مهر

 
 

اشتراک گذاری: