ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

او پذیرفته که پیروزی نظامی ممکن نیست

رئیس جمهور اوکرائین بر سر

دو راهی مذاکره یا ادامه جنگ 
 
 
 
 

"جفری فلتمان" معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی که در کیف بسر می برد، پس از دیدار با رئیس جمهور اوکرائین گفت: "پتروپروشنکو" رئیس جمهور اوکرائین کم کم از شکست خود در جنگ با شرق اوکرائین آگاه خواهد شد!

او پذیرفته که طرح های نظامی پیشین برای غلبه بر شرق اوکرائین بی فایده بوده است و دستور تغییر تاکتیک عملیات نظامی در شرق کشور را داده است. او گفت:عملیات های پیشین بسیار گران تمام شده است، بنابراین به ارتش دستور تغییر تاکتیک داده شده تا بلکه شبه نظامیان شرق اوکرائین را بتوانند از هم جدا کرده و سپس حمله را ادامه بدهند.

آجار کورتوف، کارشناس تحقیقات استراتژیک روسیه معتقد است :

رئیس جمهور اکراین سراسیمه شده، تاکتیک های جنگی را دائما تغییر می دهد. هم ساکنین غیر مسلح و هم نیروهای مسلح اوکرائین متحمل خسارت شده اند.

روش های نظامی در شرق به نتیجه نمی رسند و یگانه راه حل مذاکره است.

حتی پترو پروشنکو نیز که بتدریج با شکست سیاست نظامی خود آشنا می شود اخیرا به نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد "جفری فلتمان" گفت: مذاکره راه حل کاملا درستی است. اما او حیله دیگری در سر دارد. او که از ناتوانی در پیروزی نظامی واقف شده ولی همزمان با حمایت از مذاکره سعی می کند کشورهای غربی را آماده فشار به شبه نظامیان شرق اوکرائین و روسیه کند.

26  اوت قرار است پترو پروشنکو به مینسک پایتخت بلاروس برود تا در جلسه رهبران اتحادیه گمرکی با حضور روسیه، بلاروس و قزاقستان شرکت کند. این اولین دیدار وی با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین است. البته اگر گفتگوی کوتاه در مراسمی در نرماندی را در ابتدای تابستان در نظر نگیریم. پروشنکو تنها نمی آید بلکه با گروهی از حامیان اتحادیه اروپا، رئیس دیپلماسی اروپایی کاترین اشتون و سه کمیسار اروپایی خواهد آمد. تاکنون وی، به بهانه مقابله با روسیه از غرب کمک های مالی، نظامی و سیاسی گرفته است. اگر غرب به او پیشنهاد ادامه جنگ کند و وعده کمک های نظامی برای پیروزی نیز به او بدهند، وی بار دیگر جنگ را به مذاکره ترجیح خواهد داد. شگرد او فریب است. همچنان که وعده عدم تمرکز و قبول حق مناطق داد و عمل نکرد، وعده اصلاح قانون اساسی داد و عمل نکرد، وعده انتخابات پس از قانون اساسی جدید داد و اکنون فراموش کرده است.

 

پیک نت اول شهریور

 
 

اشتراک گذاری: