ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ غیر مستقیم اوباما به کسینجر
داعش یا ایران؟
مسئله امریکائی ها اینست!

 
 
 
 

 

دو روز پس از انتشار مقاله "هنری کسینجر" که هنوز او را استراتژیست سیاسی امریکا می شناسند، بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در تلویزیون ان. بی. سی امریکا نظر کسینجر مبنی بر خطرناک تر بودن ایران در مقایسه با داعش را رد کرد.

کسینجر وزیر امور خارجه اسبق امریکا و مشاور امنیت ملی امریکا در گذشته، در مقاله ای که در روزنامه "هافینگتون پست" منتشر شد و در شماره روز گذشته پیک نت نیز منتشر شد نوشت:

به نظر می‌آید یک کمربند شیعه از تهران تا بغداد و تا بیروت به وجود آمده است. این کمربند به ایران این فرصت را داده تا نفوذ خود را از طریق مذهب شیعه در خاورمیانه گسترش بدهد. من فکر می‌کنم ایران از نظر استراتژیک مشکلی بزرگتر از داعش است. از نظر من جنگ با داعش در مقایسه با تقابل با ایران قابل مدیریت ‌تر است.

اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در برنامه "ملاقات با رسانه‌ها" در شبکه خبری ان. ‌بی. ‌اس آمریکا گفت: "بسیار روشن است که ما نیاز داریم تا کشورهای سنی، نه تنها عربستان سعودی بلکه اردن، امارات متحده عربی و ترکیه نیز تلاش‌های خود را برای مقابله با گروه داعش افزایش دهند. خبر خوب این است که برای اولین بار کاملا مشخص شده که مشکل دولت‌های سنی مذهب که بسیاری از آنها از متحدان آمریکا هستند، ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه افراط گرایی سنی است که خود را اکنون به شکل داعش نشان داده است. خطر بزرگتراینست."

با توجه به پیوند کسینجر با جمهوریخواهان امریکا، در صورت پیروزی آنها در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا، می تواند نظرات او که در بالا خواندید مبنای سیاست خارجی دولت آینده امریکا از حزب جمهوریخواه قرار گیرد.

پیک نت 18 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: