ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به نشست خبری سرلشگر عزیز جعفری
فرمانده کل سپاه
مصاحبه نکند سنگین تر است!

 
 
 
 

 

روز گذشته فرمانده کل سپاه (سرلشکر عزیز جعفری) در یک نشست خبری بمناسبت سالگرد صدور فرمان رهبر انقلاب 57 مبنی بر تاسیس نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه گفت:

‌از ابتدای تشکیل دولت جدید ما همواره اعلام کردیم که سپاه پاسداران این آمادگی را دارد که از همه‌ توان خود برای همکاری با دولت استفاده کند. پس از مدتی دولت و رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که مجموع توانمندی‌های سپاه در عرصه سازندگی مجموع قابل توجهی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

فرمانده کل سپاه در ادامه همین مصاحبه و در ارتباط با داعش و ائتلاف مقابله با آن که امریکا مبتکر آن شده، همان نظراتی را تکرار کرد که رهبر جمهوری اسلامی در آستانه خروج از بیمارستان گفته بود و سپس سرلشکر فیروز آبادی با اندکی دقت بیشتر آن را بیان کرد و در پیک نت روز گذشته منعکس شد. مرکز ثقل سخنان رهبر جمهوری اسلامی رد همکاری با امریکا و شرکت در ائتلاف امریکائی علیه داعش بود.

فرمانده سپاه در همین بخش از مصاحبه خود یک اظهار نظر سیاسی نسنجیده نیز کرد که احتمالا با واکنش هائی در داخل نظام روبرو خواهد شد. او درباره استقرار هواپیماهای امریکائی در شهر اربیل کردستان عراق گفت که این استقرار برای حمایت از کردهای عراق است. حتی اگر منظور او حمایت از جنگجویان کرد علیه داعش باشد هم سخن او نسنجیده است زیرا آن روی دیگر سخن فرمانده سپاه می تواند حمایت امریکا از همه کردها و از جمله کردهای ایران هم باشد!

عزیر جعفری درباره سوریه نیز گفت: ما سیاست دخالت نظامی مستقم در سوریه را نداریم و درعین حال اقدام امریکا در بمباران سوریه به بهانه مقابله با داعش نیز یک قلدری است و آن را محکوم می‌کنیم. در یک بخش دیگری این مصاحبه نیز عزیز جعفری از تحرکات نظامی سپاه قدس در کشورهای منطقه (سوریه و فلسطین و عراق) دفاع کرد.

پیک نت 26 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: