ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

جنگ روانی بولتن سازان

با بودجه دولتی، علیه دولت
 
 
 
 

علی جنتی وزیر ارشاد در مصاحبه با شرق می گوید: حتما وزارت فرهنگ و ارشاد باید در مقابل بولتن‌سازی‌ها بایستد. این کار علیه دولت بسیار گسترده جریان دارد و گاهی از سوی نهادهایی است که خیلی خودشان را ارزشی می‌دانند. گاهی بولتن‌هایی را می‌بینم که از طرف برخی نهادها که بودجه دولتی دارند تهیه می شوند و سراپا دروغ اند.

در مورد مطبوعات می خواهم بگویم که وضعیت آنها اصلا مطلوب نیست. روزنامه‌ها و نشریاتی که در حال حاضر در ایران به صورت حرفه‌ای منتشر می‌شوند بسیار اندک هستند. روزنامه‌نگارانی که حرفی برای گفتن داشته باشند و هر روز به طور مرتب قلم بزنند و در مورد مسائل مختلف اهل مطالعه باشند، تعدادشان مطلوب نیست. در خیلی از روزنامه‌ها و نشریاتی که منتشر می‌شوند افراد حرفه‌ای نیستند و آموزشی ندیده اند. حتی گاهی برخی از خبرنگاران اشتباه می‌نویسند و نمی‌توانند مطلب را درست بیان کنند. فکر می‌کنم در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کاری برای آموزش خبرنگاران بکند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران با شکایت وزارت اطلاعات در دولت گذشته پلمپ شد. وزارت اطلاعات دولت روحانی شکایتش را پس گرفت، اما دستگاه‌ قضایی اجازه باز شدن این انجمن را نمی‌دهد و می‌گوید ما کاری نداریم که وزارت اطلاعات شکایتش را پس گرفته. ما اینجا را بدلائل دیگری پلمب کردیم.

در برخی شهرستان‌ها یک گروه برای کنسرت مجوز نداشته اما کنسرت برگزار کرده و با مخالفت شخصیت‌های آن شهر روبه‌رو شده است. موارد زیادتری وجود داشته که مجوز داشته‌اند و قرار بوده برنامه اجرا کنند اما با مخالفت رو به‌ رو شده‌اند و احیانا شورای تامین استان یا برخی مقامات استان دخالت کرده و مانع برگزاری کنسرت شده‌اند. ما با وزارت کشور هم صحبت و اعلام کردیم وقتی مجوزی صادر می‌شود وزارت کشور باید از آن دفاع کند، نه اینکه گروه‌های خودسر بیایند و مانع برگزاری برنامه‌های هنری شوند.

«فیلترینگ» در همه کشورهای دنیا وجود دارد و هر کدام از کشورها بر اساس منافع ملی خودشان یا برای حفظ هویت فرهنگی و به دلایل اخلاقی و دلایل دیگر یک‌سری از سایت‌ها را فیلتر می‌کنند. اما مواردی هست که نفعش از ضررش بیشتر است. مثل شبکه‌های اجتماعی. ممکن است در این شبکه‌ها موارد غیراخلاقی هم رخ دهد، اما باید ببینیم نفع این شبکه‌ها بیشتر از ضررش هست یا نه؟ اگر مثبت است باید از آنها استفاده کنیم. حتی برخی شبکه‌های ارتباطی که عملکردی مثل تلفن دارند. حالا این تلفن از طریق وایبر یا واتس‌آپ استفاده می‌شود. دولت به صورت اصولی مخالف بستن این شبکه‌های ارتباطی است و در کمیته‌ تعیین مصادیق مجرمانه هم بشدت از آنها دفاع می‌کند. به نظر من نیاز به زمان داریم تا بالاخره افراد بپذیرند این شبکه‌ها مشکلی ندارند و باید از این امکانات به صورت بهینه استفاده کرد.

پیک نت 16 تیر

 
 

اشتراک گذاری: