ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  دیدار سران و کارگزاران سه قوه با علی خامنه ای
فشرده 8 محور
در دیدار با رهبر ج. اسلامی
 
 
 
 

در دیداری که مسئولان سه قوه، رئیس مجمع مصلحت نظام و جمعی از فرماندهان با علی خامنه ای داشتند، رهبر جمهوری اسلامی سخنانی گفت که فشرده نکات سیاسی و روز آن چنین است:

1- تحریم را باید با اقتصاد مقاومتی خنثی کرد. همانگونه که رئیس جمهور محترم گفت: برنامه ریزی اقتصادی باید با این فرض انجام و پیگیری شود که دشمن سر سوزنی از تحریم ها کم نخواهد کرد. همانگونه که بارها گفته ایم، موضوع هسته ای فقط یک بهانه است و اگر نباشد بهانه های جعلی دیگری مانند حقوق بشر، حقوق زنان و مسائل دیگر مطرح خواهد شد.

2- تهدید نظامی به علت مقرون به صرفه نبودن، در حد تهدید لفظی باقی می ماند. واقعیت اینست که حمله نظامی، امروز برای امریکا مقرون به صرفه نیست. به همین علت ناظران و آگاهان جهانی نیز مانند ملت ایران، تهدیدهای آن را جدی نمی گیرند.

3- بنده دولت را تأیید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلند پایه دولت اعتماد دارم.

4- همه این دولتها دارای نقاط مثبت و نقاط منفی بودند و نقد دولت های گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست. درخصوص دولت کنونی نیز هرگونه نقدی، باید منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گیری و اذیت رساندن به دولت باشد.

5- اعتدال شعار بسیار خوب و مورد تأیید است زیرا افراط همواره محکوم است. مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند زیرا همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می کند.

6- تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راههای مشخص و دستگاههای مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است، اما امریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود امریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد. با پرونده ای که شما درباره استفاده از سلاح هسته ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته ای به شما مربوط نیست.

7- ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد. در مورد تأسیسات فردو می گویند، چون این تأسیسات قابل دسترسی و ضربه زدن نیست، بنابراین باید تعطیل شود که این سخن، خنده آور است!

8- به توفیق الهی مردم مؤمن عراق، این فتنه جدید را خاموش خواهند کرد .

 

پیک نت 18 تیر

 
 

اشتراک گذاری: