ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان روحانی در جمع سران وکارگزاران قوا

دولت پیش بینی شکست

مذاکرات اتمی را هم کرده! 
 
 
 
 

کشور در سالهای گذشته باتورم سختی مواجه بود اما دولت طی این دوره با کمک مجلس و قوه قضاییه و همه نهاد ها و مسوولان و حمایت نیروهای مسلح ، قدمهای بسیار خوبی را در عرصه اقتصاد و کاستن از رقم تورم برداشت. کاهش ۳۱ واحدی تورم طی این دوره زمانی نه کم نظیر بلکه بی نظیر بوده است. دولت به این راضی نیست و باید قدمهای بیشتری برداشته شود و بنا دارد سال ۹۴ تورم را به زیر ۲۵ درصد برساند و در سال ۹۵ تورم را تک رقمی کند . دولت مصمم به شکستن رکود بر مبنای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و هدایت تولید به سمت رقابت پذیری و صادرات است و برنامه های خروج از رکود به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

در حوزه سلامت دولت گام های بسیار مهمی را در زمینه سلامت جامعه برداشته است و در مدت کوتاه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مزایای این اقدام در بیمارستانها بهره مند شده اند

هیچ بیمارستانی از متخصص خالی نیست و در ۴ ماه اخیر بیش از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و این مسیر ادامه خواهد یافت.

سال گذشته برای پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی مشکل داشتیم که امسال علاوه بر تامین آن، اقدامات مهمی را در زمینه ارتقاء نظام سلامت و تأمین معیشت اقشار محروم آغاز کرده ایم که این روند ادامه خواهد یافت.

دولت در حوزه سیاست خارجی کاملا در چارچوب سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری عمل کرده و در این راستا شاکله ایران هراسی را به طور کامل درهم شکسته و فروریخته است. افکار عمومی دنیا به خوبی دریافته است که ایران در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای خود، صلح‌آمیز و شفاف عمل کرده و می‌کند و با اثبات این مسئله اساس بهانه‌جویی‌ها علیه ایران فروپاشیده است.

هیچ قدرتی نمی‌تواند به بهانه مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی، تحریم‌های نابجا علیه ملت ایران وضع و تحمیل کند، دیوار تحریم‌ها شکست مهمی برداشته و دولت در تداوم مذاکرات جدی است. در مذاکرات خود ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد و در کنار حق مسلم هسته‌ای، حق مسلم مردم در دسترسی به بازارهای جهانی و داشتن روابط سالم بین‌المللی را نیز احصا خواهیم کرد. طرف مقابل ایران درک کند که قبلاً مسیر بن بستی را انتخاب کرده بود، استراتژی ما برد – برد است، اما اگر دشمن زیاده خواهی کند دنیا می داند که مسئولیت شکست احتمالی مذاکرات فقط متوجه و برعهده طرف های زیاده خواه است.

البته برنامه های دولت در حوزه رونق اقتصادی و توسعه بر توفیق و نتیجه مذاکرات استوار نیست و با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر شرایطی اهداف خود را پیش خواهیم برد.

پیام انقلاب اسلامی برادری و دوستی و اتحاد میان مسلمانان جهان است. جهانیان این پیام را شنیده و دریافتند، اما بدخواهان نخواستند پرچم اخوت ایران اسلامی در کشورهای اسلامی به اهتزاز درآید.

متاسفانه عده معدودی با ادعای جهاد اسلامی به ایجاد شکاف در جهان اسلام پرداختند که به لحاظ فکری به نام سلفی گری، به لحاظ مالی از سوی برخی از کشورها و به لحاظ سیاسی از سوی نظام صهیونیسم بین الملل تغذیه می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران اما راه خود را در مبارزه با خشونت و توحش و آدمکشی ادامه خواهد داد و به لطف الهی در این مسیر موفق خواهد بود.

وظیفه دولت دینی و اسلامی اجرای قانون و مقررات است . دولت بالاترین وظیفه خود را فرهنگ می‌داند، آنچه امروز نیاز داریم دست به دست هم دادن است.

امسال که سال فرهنگ و اقتصاد است، دولت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را به زودی آغاز خواهد کرد و سند نخبگان و سند تحول در نظام آموزش و پرورش بزرگترین قدم‌های دولت در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود. امروز نهاد مرجعیت ، سدی قوی در مقابل توطئه های استکباری و صهیونیستی است که نمونه آشکار آن در عراق پیش چشم همگان قرار دارد.

 

پیک نت 18 تیر

 
 

اشتراک گذاری: