ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  مصاحبه با وکیل بهزاد نبوی
ادامه صدور احکام کودتائی
در دادگاههای کودتای 88
 
 
 
 

بدنبال اعلام محکومیت تازه برای بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و وزیر در کابینه های مهندس موسوی و شهید رجائی، صالح نیکبخت وکیل وی در مصاحبه با خبرگزاری "ایرنا" گفت:

موکلم پس از تحمل ۵ سال حبس و آزادی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال، ۲۲ خرداد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی ریاست قاضی مقیسه محاکمه و به یکسال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

مستندات اتهام موکلم نامه هایی بود که در آن فعالان زندانی به برخی از مسایل اعتراض یا انتقاد کرده بودند و درمیان این نامه ها آقای نبوی فقط یک شکوائیه را امضا کرده بود.

آقای نبوی در دادگاه فقط امضای همین یک مورد شکوائیه را پذیرفت و از انتشار سایر نامه ها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت آوردن نام او در ذیل این بیانیه ها، بدون اطلاع وی بوده است.

موکلم در پاسخ به سئوال قاضی دادگاه مبنی بر اینکه چرا سایر بیانیه ها را تکذیب نکرده است؟ گفت به محض اطلاع از انتشار این بیانیه ها اعلام کرده نامش بدون اطلاع در ذیل نامه ها گذاشته شده است.

دیگر مستندات محکومیت موکلم متن مصاحبه وی با خانم ریحانه طباطبایی بود که در کامپیوتر مشارالیها هنگام بازداشت در سال های گذشته وجود داشت و هنوز انتشار نیافته بود.

مطالب منعکس در صفحه فیس بوک فعال شده به نام موکلم از دیگر مستندات محکومیت آقای نبوی بود که صرف نظر از فعال شدن این صفحه و مطالب آن، اعلام کرد این مطالب علیه کلیت نظام نیست.

دفاعیات اینجانب نیز در همین چارچوب و فقدان ادله اثباتی در اتهامات انتسابی بود که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رغم نواقص موجود، آقای نبوی را به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد. در نهایت با توجه به بیماری آقای نبوی و سن ایشان، دادگاه مجازات حبس را به ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد.

حکم دادگاه هفته گذشته ابلاغ شد و هنوز دو هفته دیگر برای تجدید نظر خواهی مهلت داریم اما مهم این است که آقای نبوی از دولتمردانی است که به جز حقوق بازنشستگی، شرکت و سرمایه و منبع درآمد دیگری ندارد و این میزان جزای نقدی نیز رقم بالایی است.

 

پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: